Iranian Agriculture News Agency

رخ افروز در گفتگو با ایانا:

واقعی سازی قیمت، تولید گندم را افزایش می دهد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مناسب سازی قیمت گندم توسط دولت، تولید این محصول راهبردی را در سال زراعی جدید افزایش می دهد.

واقعی سازی قیمت، تولید گندم را افزایش می دهد

علی رخ افروز در حاشیه جلسه ستاد زراعت استان در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: کشاورزان از واقعی سازی قیمت گندم استقبال کردند طوری که از اکنون در مراحل داشت گندم برای افزایش تولید به همراه کارشناسان در مزارع حضور یافتند بر این اساس پیش بینی می شود محصول مناسبی از مزارع آبی و دیم استان برداشت کنیم.

وی با اشاره به وجود چالشهایی در بخش زراعت استان و به خصوص گندم و جو، می‌گوید: کاهش ۴۵ درصدی نرخ خرید کود مزارع به خصوص کود پتاس و فسفاته باعث شده تا در سال زراعی جدید بتوانیم در تغذیه محصولات باغی و زراعی گام اساسی داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان ادامه می‌دهد: کشاورزان نیازمند حمایت اساسی در بحث قیمت گذاری محصول و تامین نهاده‌ها بوده و در این راستا تعیین نرخ مناسب برای محصول گندم باعث شده تا کشاورزان استان در مراحل داشت گندم به همراه کارشناسان در مزرعه حضور یابند تا بتوانند عملکرد و تولید مناسبی از مزارع آبی و دیم خود داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید