Iranian Agriculture News Agency

احمدی خبر داد:

محصولات کشاورزی زرقان گواهی دار شدند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرقان از صدور سه مورد گواهی پروانه کاربرد کد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی ( ICM ) برای تولیدات زیر بخش زراعی این شهرستان خبر داد.

محصولات کشاورزی زرقان گواهی دار شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، صدر الله احمدی با اذعان به اینکه تولید محصولات گواهی شده یک ضرورت برای ارتقاء سلامت جامعه است، گفت: پروانه های مذکور برای محصول فلفل دلمه ای در دو واحد گلخانه ای و گوجه فرنگی مزرعه ای صادر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مجموع تولیدات گواهی شده به بیش از 235 تن می رسد، تصریح کرد: سطح زیر کشت گلخانه های موفق شده به اخذ پروانه ICM به 7500 متر مربع می رسد همچنین مزرعه گوجه فرنگی نیز پنج هکتار وسعت دارد.

احمدی با تاکید بر اینکه دریافت پروانه ICM به عنوان یک برند برای کشاورز محسوب می‌شود، ابراز کرد: با اخذ این گواهی کشاورز می‌تواند محصولات خود را به صورت بسته‌بندی با کد محصول گواهی شده به بازار های داخلی و خارجی عرضه کند.

به گفته وی؛ به منظور اخذ پروانه کاربرد کد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی، مزارع، باغ ها یا واحد های گلخانه ای از ابتدای کاشت تا زمان برداشت تحت کنترل، بازرسی و ارزیابی کارشناسان جهاد کشاورزی یا کلینیک های کشاورزی قرار می گیرند.

او می افزاید: در زمان برداشت محصول کارشناسان کنترل کیفی شهرستانی یا استانی از محصول واحد تولیدی نمونه گیری و پس از ارسال به آزمایشگاه در صورت تائید حد مجاز باقیمانده کود های شیمیایی یا سموم نباتی نسبت به صدور سیستمی کد مربوطه اقدام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرقان ضمن دعوت از کشاورزان و باغداران این شهرستان به منظور اخذ گواهی ICM اظهار کرد: تولید محصولات گواهی شده علاوه بر افزایش اعتماد مصرف کننده نسبت به مواد غذایی مصرفی باعث ایجاد ارزش افزوده و سوددهی بیشتر می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید