Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد تاکید کرد:

ایجاد انگیزه در بین مردم برای اعلام تغییر کاربری های غیرمجاز

وزیر جهاد کشاورزی در مورد تغییر اراضی کشاورزی ، گفت: باید در این زمینه مردم را به کمک بگیریم و به افرادی که به ما کمک میکنند جایزه بدهیم؛ یعنی برای کسانی که یک تغییر کاربری را به ما گزارش می دهند پس از بررسی و تایید آن و برخورد با متخلف، گزارش دهنده این موضوع جایزه بگیرد.

ایجاد انگیزه در بین مردم برای اعلام تغییر کاربری های غیرمجاز

به گزارش خبرنگار ایانا سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در اولین جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در سال ۱۴۰۱، گفت:  امسال در حوزه صدور اسناد کشاوررزی باید تحولی داشته باشیم تا بتوانیم به صدور اسناد تمام اراضی کشور تا پایان دولت برسیم.

وی ضمن تشکر از زحمات تمامی دستگاه ها برای همکاری با این مجموعه در قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی، افزود:  کنار هم نشینی خود قدرتی برای صدور اسناد ایجاد کرده و  وحدت با هم بودن و هم افزایی خود ایجاد قدرت می کند و نیز  موجب می شود تا مشکلات حل شده و سرعت ما در این حوزه افزایش یابد.

وی با اشاره به دعوت از استان‌هایی که در صدور اسناد اراضی در رتبه های آخر قرار دارند، تصریح کرد: روسای این سازمان ها باید به ارائه گزارش در این بخش بپردازند؛ همچنین در این حوزه به آنها زمان مشخص برای تغییر رتبه داده شود.

ساداتی نژاد ادامه داد: در این خصوص باید ارائه گزارش به دولت داشته باشیم و در پایان خواسته هایمان در این خصوص را به صورت واضح به دولت اعلام کرده و مصوبه داشته باشیم.

وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در این خصوص، یادآور شد: باید در تغییر کاربری قطعا با همه سال ها فرق داشته باشیم و  این جز وظایف ما بوده و فرمان است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: همچنین باید  تفاهم نامه ای با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران امضا کنیم و مردم را نسبت به تغییر کاربری و عواقبش در حوزه غذا برای کشور حساس کنیم.

وی افزود: مردم باید احساس کنند  که موضوع تغییر اراضی یک مشکل بین نسلی است. 

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه در حوزه قضایی برای مجوز ساخت و ساز نیازمند وحدت رویه هستیم تصریح کرد: این موضوع نیازمند کار تخصصی در حوزه  حقوقی و قانونی است

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امسال باید در حوزه  فناوری های نوین  کار ویژه ای انجام شود.

وی  در مورد تغییر اراضی کشاورزی ، گفت: باید در این زمینه مردم را به کمک بگیریم و  به افرادی که به ما کمک میکنند جایزه بدهیم؛ یعنی برای کسانی که یک تغییر کاربری را به ما گزارش می دهند پس از بررسی و تایید آن و برخورد با متخلف، گزارش دهنده این موضوع جایزه بگیرد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع  سبب ایجاد انگیزه در بین مردم برای اعلام تغییر کاربری در کشور خواهد شد، یادآور شد:  در چند شهری که در تغییر اراضی آن دچار مشکل هستیم اگر مردم به کمک ما نیایند ما قطعاً در این بخش شکست خواهیم خورد.

 وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حتی می‌توانیم به این افراد عنوان «همیاری» بدهیم، گفت: باید در این حوزه فعالیت های اجتماعی انجام شود.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی دستورالعملی  برای رشد سازمان های جهاد کشاورزی در صدور اسناد اراضی توسط سازمان امور اراضی کشور تهیه شود تا  سازمانهای جهاد کشاورزی استان‌ها بر مبنای  رشد ماهیانه امتیاز بگیرند.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی صدور اسناد امور اراضی یک موضوع فانتزی و تبلیغی نیست و روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها باید این موضوع را بدانند. 

 وی تصریح کرد: باید در دولت  سیزدهم پرونده صدور اسناد اراضی به صورت کامل بسته شود.

وی پیشنهاد برگزاری قرارگاه صدور اسناد اراضی کشور را در حضور معاون اول رئیس جمهور، دادستان کشور و  رئیس‌جمهور داد و افزود: البته  قرارگاه می‌تواند  در سازمان بازرسی کشور، سازمان ثبت اسناد و احوال کشور، سازمان نقشه برداری و وزارت کشور برگزار شود زیرا همه دستگاه ها در این قرارگاه سهیم هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید