Iranian Agriculture News Agency

پاپی زاده مطرح کرد:

اقتصادی کردن فعالیت‌های تولیدی عشایر اولویت سازمان امور عشایر

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: اولویت ما تقویت معیشت و اقتصادی کردن فعالیت‌های تولیدی عشایر است.

اقتصادی کردن فعالیت‌های تولیدی عشایر اولویت سازمان امور عشایر

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان امور عشایر ایران، عباس پاپی‌زاده در دیدار با استاندار ایلام و نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس که در سالن کوچ برگزار شد، اظهار داشت: اولویت ما تقویت معیشت عشایر و اقتصادی کردن فعالیت‌های تولیدی عشایر و عرضه محصولات آنان در بازارهای داخلی و خارجی است.

وی بیان داشت: ما در تامین راه و آب و ... موظف به ارائه خدمات به عشایر هستیم و خودمان را متعهد می‌دانیم قول‌هایی که می‌دهیم عملیاتی کنیم.

پاپی‌زاده گفت: نگاه دکتر ساداتی‌نژاد به جامعه عشایری نسبت به مسئولان قبلی وزارتخانه متفاوت است و به عشایر به عنوان قشر دارای اولویت در وزارت جهاد کشاورزی توجه می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پیگیری مشکلات عشایر، بیان داشت: نمایندگان مردم ایلام در مجلس در بودجه امسال کمک زیادی به عشایر کردند و ما هم باید به همان نسبت به عشایر شهرستان‌های حوزه انتخابیه آنان توجه و کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه تامین نهاده‌های دامی دست ما نیست، گفت: با پیگیری‌هایی که برای برطرف کردن مشکلات عشایر در تامین نهاده‌های دامی انجام دادیم در سال ۱۴۰۰ توزیع نهاده دامی بین دامداران عشایری ۱.۵ برابر نسبت به سال قبل افزایش داشت و سهم استان ایلام نیز نسبت به سایر استان‌ها بهتر بود.

پاپی‌زاده با بیان اینکه ارز ترجیحی برای نهاده دامی باید به نوعی حذف شود که اقشار آسیب‌پذیر آسیب نبینند، به هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید دام از عشایر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر آمادگی خرید ۱۰۰ هزار راس دام مازاد و حذفی عشایر وجود دارد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه استان ایلام یکی از استان‌های اصلی در حوزه عشایر است، خاطرنشان کرد: سهم عشایر از بودجه کشور ۳ درصد است که نزدیک ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که ۷ و ۸ درصد این مبلغ متعلق به استان ایلام است.

وی با اشاره به ضرورت قانونی شدن صادرات دام برای فروش دام مازاد عشایر، گفت: قیمت هر کیلوگرم دام زنده عشایر در اردیبهشت ماه سال گذشته ۴۵ هزار تومان بود که با مطرح شدن موضوع صادرات دام به ۶۵ هزار تومان رسید و دلال‌ها دام عشایر را تا کیلویی ۷۵ هزار تومان هم می‌خریدند اما این قیمت سقوط کرد چرا که جلوی صادرات دام گرفته شد.

پاپی‌زاده با اشاره به اینکه صادرات دام عشایر صرفه اقتصادی برای کشور دارد، افزود: با هر کیلوگرم صادرات دام عشایر می‌توانیم دو کیلوگرم دام وارد کنیم و کشور از آن نفع ببرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید