Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه‌ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

پرداخت ۱۰۱ درصد تسهیلات مکانیزاسیون اعتباری خط۹ به بهره برداران بخش کشاورزی

معاون برنامه‌ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای توسعه و نوسازی ناوگان ماشین‌آلات بخش کشاورزی، ۱۰۱ درصد تسهیلات در قالب خط اعتباری ۹ مکانیزاسیون پرداخت شده است.

پرداخت ۱۰۱ درصد تسهیلات مکانیزاسیون اعتباری خط۹ به بهره برداران بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حمیدرضا تبسمی با اعلام این خبر افزود: مجموع اعتبار تخصیصی مرحله اول و دوم سال جاری از محل تسهیلات خط اعتباری ۹ مکانیزاسیون کشاورزی به استان ۷۶۸ میلیارد ریال بوده که از این میزان مبلغ ۷۷۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات پرداخت شده که معادل ۱۰۱ درصد برنامه ابلاغی است.

وی اظهار داشت: تسهیلات اعتباری مکانیزاسیون به منظور تزریق تکنولوژی های روز به بخش کشاورزی و بهینه کردن شاخص‌های مکانیزاسیون و نوسازی ناوگان بخش کشاورزی در جهت افزایش بهره‌وری نهاده‌ها با حفظ منابع آب وخاک ومحیط زیست و افزایش تولید وکاهش هزینه های تولید پرداخت می‌شود.

تبسمی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶۵ فقره پرونده متقاضی تسهیلات مکانیزاسیون با مبلغ یک هزارو ۵۲۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی اضافه کرد: از میزان اعتبار جذب شده، ۴۸۳ میلیارد ۶۰۰ میلیون ریال برای خرید ۲۳۸ دستگاه تراکتور و۲۹۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز برای خرید ۱۲۲ دستگاه ادوات و ماشین‌ آلات کشاورزی و کمباین به کشاورزان متقاضی تسهیلات پرداخت شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: بیشترین میزان جذب این تسهیلات مربوط به شهرستان بوئین زهرا به مبلغ ۱۷۹ میلیارد ۶۰۰ میلیون ریال با جذب ۵۸ دستگاه تراکتوربه مبلغ ۲۴۵ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال و ۲۲ دستگاه سایر ادوات با مبلغ ۳۳میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال بوده است .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید