Iranian Agriculture News Agency

امام جمعه شهرستان فردیس:

تلاش برای رفاه مردم و آرامش بازار، مجاهدت در جبهه جنگ اقتصادی است

امام جمعه شهرستان فردیس با حضور در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان البرز ضمن قدردانی از اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی در تأمین و نظارت بر توزیع اقلام ضروری و ایجاد آرامش در بازار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم بر حفظ روحیه جهادی برای رفع مشکلات مردم تأکید کرد.

تلاش برای رفاه مردم و آرامش بازار، مجاهدت در جبهه جنگ اقتصادی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، نشست قرارگاه امنیت غذایی با حضور ریاست سازمان، امام جمعه شهرستان فردیس، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، معاونین، نمایندگان دستگاه های امنیتی و نظارتی عضو قرارگاه، مدیر کل دامپزشکی استان، مدیر پشتیبانی امور دام و جمعی از مدیران سازمان برگزار شد.

عبدالرضا روشن نژاد، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، ضمن خیر مقدم به امام جمعه شهرستان فردیس، با ارائه گزارشی، به اهداف، برنامه ها و اقدامات قرارگاه امنیت غذایی در خصوص تأمین، توزیع و نظارت بر بازار کالاهای اساسی در استان البرز و شهرستان فردیس به ویژه در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان پرداخت. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی، امام جمعه شهرستان فردیس، در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی برای تأمین و توزیع کالاهای ضروری مردم با بیان اینکه کار شما برای ایجاد رفاه مردم و امیدآفرینی در جامعه، مجاهدت است؛ افزود: تلاش کنید برای رفع مشکلات مردم و رضایت خداوند متعال این روحیه را حفظ کنید.

امام جمعه شهرستان فردیس با انتقاد از سودجویان و متخلفانی که در چرخه تأمین و عرضه کالاهای مورد نیاز مردم اختلال ایجاد می کنند، این کار را اجحاف در حق مردم دانست و تصریح کرد: روحیه سودجویی و فرصت طلبی باعث می شود که بعضی این چرخه را از بین ببرند و باعث اجحاف به مردم شود.

 وی حضور ائمه جمعه را در چنین نشست هایی فرصت خوبی برای آگاهی بخشی به مردم در خطبه های نماز جمعه توصیف کرد و افزود: حضور در چنین جلساتی غنیمت است و خواهشم این است که سایر عزیزان نیز دعوت شوند که بیایند و در جریان مسائل قرار بگیرند و بخشی از خطبه های نماز جمعه برای آگاهی بخشی مردم به این امر اختصاص یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه سودجویی و فرصت طلبی یک رذیله و ریشه بسیاری از معضلات جامعه و گرفتاری معیشتی مردم است؛ اظهار کرد: علاوه بر سودجویی و فرصت طلبی عده ای در داخل، دشمنان ما تلاش می‌کنند با ایجاد نارضایتی و جنگ اقتصادی به نوعی مقابله سیاسی کنند، از این جهت چون در جنگ نظامی کم آورده‌اند. این شعار نیست که گفته می‌شود آمریکایی‌ها اگر  ده درصد احتمال می دادند که می‌توانند با کار نظامی پیروز شوند انجام می دادند، لذا از طریق جنگ اقتصادی وارد شدند که به مردم فشار بیاورند.

امام جمعه شهرستان فردیس آمایش سرزمین، الگوی کشت و تبدیل روش های سنتی به دانش بنیان را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: با تلاش و با مجاهدت شما وحفظ روحیه جهادی، امید است مشکلات معیشتی مردم مرتفع و زمینه رفاه بیشتردر جامعه فراهم شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به اهمیت سلامت مردم و بالا بودن مصرف سرانه برخی کالاها مانند روغن و شکر، یکی دیگر از مشکلات جامعه را سبک زندگی مضر دانست و با بیان اینکه یکی از دلایل احتمالی افزایش آمار ابتلا به برخی بیماری ها در جامعه همین سبک زندگی ناسالم است،  بر جلوگیری از اسراف و فرهنگ سازی و افزایش آگاهی مردم تأکید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید