Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

رویداد ملی توت‌فرنگی در کردستان برگزار می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از برگزاری رویداد ملی توت‌فرنگی در هفته آخر اردیبهشت ماه سال جاری با همکاری اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی در استان خبر داد.

رویداد ملی توت‌فرنگی در کردستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: سال گذشته 47 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شد که نسبت به سل 99 بیش از 10 درصد رشد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته همچنین 93 هزار و 600 تن مرغ در سطح استان تولید شد و در حال حاضر نیز وضعیت تولید و عرضه مرغ در سطح استان بسیار مطلوب و با قیمت مصوب مرغ در واحدهای عرضه در دسترس مردم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد:‌ سال گذشته بیش از 207 هزار و 796 تن ذرت در سطح استان توزیع شد که 77 درصد از این میزان مربوط به طیور و 23 درصد مربوط به دام بود که در مقایسه با سال 99 بیش از 57 درصد رشد داشت.

اسکندری با بیان اینکه کل نیاز مرغداری‌ها در سیستم بازرگاه تامین و مشکلی وجود نداشته‌ است، افزود: 105 هزار و 918 تن کنجاله سویا در سطح استان توزیع شده که 89 هزار و 316 درصد معادل 82 درصد در حوزه طیور بوده است.

وی اضافه کرد: 54 هزار و 923 تن جو و 33 هزار و 923 تن سبوس در سطح استان توزیع شده که نسبت به سال 99 رشد قابل قبولی داشته است.

برگزاری رویداد ملی توت‌فرنگی در کردستان

وی در ادامه از برگزاری رویداد ملی توت‌فرنگی در کردستان در  هفته آخر اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و عنوان کرد: هفته آخر اردیبهشت ماه سال جاری رویداد ملی توت فرنگی با محوریت کمیسیون آب، کشاورزی، محیط زیست و صنایع وابسته اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی سنندج و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان و سایر دستگاه های مرتبط در سطح استان برگزار  می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:  این رویداد در چهار بخش جشنواره، سمینار تخصصی، نمایشگاه و آگروتوریسم (گردشگری کشاورزی) با دعوت از تمام استان‌های کشور در سنندج برگزار می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: هدف از برگزاری این رویداد، جذب سرمایه‌گذار در بخش توت فرنگی، توسعه صادرات، تجاری‌سازی محصول توت‌فرنگی و توسعه گردشگری در استان انجام می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید