Iranian Agriculture News Agency

خیری در گفتگو با ایانا خبر داد:

واگذاری ۲۰ دستگاه خطی کار کشت آبی و دیم به کشاورزان بناب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب از واگذاری ۲۰ دستگاه خطی کار کشت آبی و دیم با تسهیلات یارانه ای و کم بهره به کشاورزان خبر داد.

واگذاری ۲۰ دستگاه خطی کار کشت آبی و دیم به کشاورزان بناب

 روح الله خیری در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی  در ارتباط با وضعیت مکانیزاسیون شهرستان گفت: با توجه به اهمیت کشت مکانیزه در افزایش عملکرد و تولید محصولات زراعی، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۰ دستگاه خطی کار کشت آبی ودیم زراعی بصورت یارانه ای، با تسهیلات کم بهره و از طریق خط اعتباری مکانیزاسیون با اولویت کشاورزان بزرگ در روستاهای مختلف خریداری وجذب شده است که چهار دستگاه (کشت مستقیم غلات دیم) از آن در اواخر سال گذشته از محل اعتبارات طرح جهش تولید محصولات زراعی دیم خریداری شده است.

وی افزود: علاوه بر۲۰ دستگاه فوق، تعداد پنج دستگاه (کشت مستقیم غلات دیم) نیز در حال تکمیل پرونده تسهیلات و جذب از محل طرح جهش تولید در دیمزارها است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب با بیان اینکه در دستگاه های خطی کار عمق کشت، فاصله قرار گیری بذر و کود از هم، فاصله ردیفهای کشت از هم، قرارگیری همزمان کود و بذر در داخل خاک مطابق با استانداردهای علمی و اصولی است افزود: کشاورزان با استفاده از این دستگاه ها با افزایش ضریب عملکرد در واحد سطح موجب افزایش تولید خواهند شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید