Iranian Agriculture News Agency

سیرنزولی قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی در خراسان جنوبی

رئیس سازمان گفت: با واردات سیب‌ زمینی و گوجه فرنگی از استان‌های دیگر، قیمت این محصولات در استان روند کاهشی به خود گرفته است.

سیرنزولی قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مهدی جعفری افزود: با توجه به افزایش چشمگیر قیمت گوجه فرنگی، با پیگیری های انجام شده محموله ۱۰ تنی گوجه فرنگی را دیروز از جیرفت وارد استان گردید که قیمت این محصول در بازار ۳۵ درصد کاهشی شد.

وی اظهار داشت: هر کیلوگرم گوجه فرنگی تنظیم بازار در روز بازار پاسداران به‌صورت سبدی ۱۱ هزار تومان و کیلویی ۱۲ هزار تومان عرضه می‌شود و به‌زودی توزیع گوجه فرنگی تنظیم بازار در روز بازار غفاری و سایر میوه فروشی‌های شهر بیرجند را در صورت تقاضا خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه عرضه این مقدار گوجه فرنگی به بازار مرکز استان نقش موثری در کاهش قیمت داشته است افزود: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی از ۲۳ هزار تومان در هفته گذشته به ۱۶ هزار تومان در زمان حاضر رسیده است.

وی اظهار داشت: در راستای تنظیم بازار استان و کاهش قیمت گوجه فرنگی، واردات این محصول به استان تا اشباع و تنظیم بازار ادامه خواهد داشت.

جعفری با بیان اینکه محموله‌های بعدی گوجه فرنگی در راه استان است گفت: هرچه نیار مردم باشد در تامین آن مشکلی نخواهیم داشت و ارسال گوجه فرنگی به شهرستان‌ها در راستای تنظیم بازار این محصول نیز انجام خواهد شد.

وی از واردات ۱۰۰ تن سیب‌ زمینی هم خبر داد و افزود: توزیع این مقدار سیب زمینی در بازار استان باعث کاهش ۴۰ درصدی قیمت محصول شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در هفته جاری همچنین واردات حدود ۳۰۰ تن سیب‌ زمینی از استان‌های دیگر را در راستای تنظیم بازار خواهیم داشت و هیچ مشکلی در تامین این نوع محصول نداریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید