Iranian Agriculture News Agency

خراسان جنوبی پیشتاز در اجرای سیستم های نوین آبیاری

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان از تجهیز 4808 هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری خبر داد و گفت: چهار هزار و 808 هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی در سال 1400 به سیستم‌های آبیاری نوین تجهیز شدند.

خراسان جنوبی پیشتاز در اجرای سیستم های نوین آبیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، اکبر محمدی با بیان اینکه براساس اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، خراسان جنوبی رتبه سوم کشوری را در سال 1400 کسب کرد، افزود: از این رقم 4018 هکتار کم فشار و 790 هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی اجراء شد.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این سطح را بالغ بر 91 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: به ازای اجرای هر هکتار آبیاری کم فشار حداکثر ۱۵ میلیون تومان و به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار حداکثر ۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: امسال ۸۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها در استان مصوب شده که از این رقم 28 میلیارد و 454 میلیون تومان به استان تخصیص یافته است.

محمدی گفت: هم اکنون 12 هزار و 198 هکتار پروژه سیستم‌های نوین آبیاری در استان با کسب رتبه اول کشوری در حال اجراء است. وی در ادامه افزود استان خراسان جنوبی در عملکرد کل سیستم¬های نوین آبیاری در سال 1400 با سطح 17006 هکتار رتبه اول کشور را کسب نموده است.

شایان ذکر است که تاکنون بالغ بر  35000 هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید