Iranian Agriculture News Agency

هیچ کمبودی در ذخایر شکر استان اصفهان وجود ندارد

معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی استان اصفهان از مطلوب بودن ذخایر شکر استان جهت تأمین نیاز شهروندان خبر داد.

هیچ کمبودی در ذخایر شکر استان اصفهان وجود ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، امید شریفی گفت: نه تنها شکر بلکه در تأمین هیچ یک از کالا‌های اساسی در استان کمبودی نداریم، مردم نیز عرف مصرف را رعایت کرده و انبار خانگی به وجود نیاورند تا تقاضای کاذب و تنش عرضه ایجاد نشود.

او می‌گوید: در ایام ماه مبارک رمضان میزان ۳۲٠٠ تن برای صنف و صنعت و ۱۶٠٠ تن برای خانوار در طرح ضیافت توزیع شده و باز هم تا پایان ماه رمضان توزیع خواهد شد.

تعدادی از شهروندان از عرضه ناکافی شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و با قیمت بالا در فروشگاه‌های سطح شهر گله داشته و خواهان پیگیری این موضوع بودند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی گفت: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیش از یک بسته سه کیلویی به جهت کنترل تخلفات و مبارزه با انبار‌های خانگی به هر فرد فروخته نمی‌شود، برخی کالا‌های اساسی در سامانه رهتاب و با کد ملی توزیع می‌شود، اما شکر به جهت همخوانی عرضه و مطلوب بودن ذخایر، وابسته به سامانه رهتاب نیست.

او معتقد است: با این وجود میزان عرضه شکر کنترل می‌شود که بیش از نیاز معمول فروخته نشود تا تقاضای کاذب فشاری به میزان عرضه نیاورد، اما شهروندان اطمینان خاطر داشته باشند که کمبودی وجود ندارد.

شریفی در پایان از پیگیری تخلفات سخن به میان آورد و گفت: تعدادی پرونده در بحث گران فروشی شرکت‌های بسته بندی که شکر را بیش از قیمت مصوب توزیع می‌کردند به دست ما رسید که همکاران بلافاصله پیگیری‌های لازم را انجام داده، همچنین گشت‌های ما با اولویت کالا‌های اساسی، مداوم بر بازار نظارت دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید