Iranian Agriculture News Agency

۷ هزار و ۱۸۵ مورد تغییر کاربری در سطح استان اصفهان شناسایی شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ هزار و ۱۸۵ مورد شناسایی تغییر کاربری در سطح استان داشتیم و باید اشاره داشت که آمار شناسایی زمین خواری نسبت به سال ۹۹، ۳۵ درصد افزایش داشته است.

۷ هزار و ۱۸۵ مورد تغییر کاربری در سطح استان اصفهان شناسایی شد

به گزارش خبرنگار ایانا دراستان اصفهان،  براساس قانون رفع تصرف و حفظ اراضی کشاورزی، بخشی از زمین‌های استان از دست متصرفان و سودجویان خارج شد.

این دلالان با تغییر کاربری اراضی کشاورزی، با قیمت‌های بسیار پایین از کشاورزان خریداری و با قیمت‌های گزاف به مردم عادی می‌فروشند.

سازمان جهاد کشاورزی به کلیه کشاورزان و مردم که قصد معامله زمین‌های کشاورزی را دارند، توصیه می‌کند به جهت تعیین وضعیت زمین‌های خریداری به جهاد کشاورزی شهرستان‌های مربوطه مراجعه کنند.

 محمد تقی فرهادی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ، با اشاره به اجرای طرح حفظ کاربری اراضی در شهرستان ها اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین وظایف جهاد کشاورزی برخورد با متخلفان زمین خواران است و در همین راستا در سال 1400 حدود 7 هزار و 185 مورد شناسایی تغییر کاربری در سطح استان داشتیم. 

وی افزود: خوشبختانه به همت گروه‌های گشت این اتفاق افتاد و تقریبا 5 هزار 340 مورد از این موارد در محاکم قضایی و در قالب اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون مطرح شد و در طول یک سال، یک هزار و 695 مورد از این احکام اجرا و آزادسازی شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: حدود 218 هکتار از اراضی مرغوب استان باتوجه به سودی که سودجویان  و دلالان در این کار داشتند، متاسفانه دچار تغییر کاربری شده بود. آمار شناسایی زمین خواری  نسبت به سال 99، 35 درصد افزایش داشته است که نشان‌دهنده همتی است که همکاران در برخورد با متخلفان داشته‌اند.

وی تصریح کرد: باید ابتدا از تصرفات جلوگیری شود؛ چرا که بلوک و سیمانی که مصرف می‌شود جزو سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود و تخریب آن خسارت ملی به دنبال دارد. در این صورت هم کسی که زمین را خریداری کرده دچار خسارت می‌شود و هم سرمایه‌های مصرفی کمتر آسیب می‌بینند. البته در مبارزه با سودجویان و متخلفان چاره‌ای غیر از این نداریم.

وی با توصیه به هم استانی‌ها و همشهریان اصفهانی خاطرنشان کرد: سامانه 131 که سامانه‌ای بر خط و ملی است، تعریف کردیم تا اگر در هرجایی تغییر کاربری و یا تفکیک اراضی مشاهده کردند، به این سامانه گزارش دهند تا همکاران با شدت با متخلفان برخورد کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید