Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام:

بازدید از ایستگاه پمپاژ نیدوله صورت گرفت/ ۱۰۳هکتار از باغات شهرستان آبیاری میشود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از آبیاری ۱۰۳هکتار از باغات منطقه توسط ایستگاه پمپاژ نیدوله خر داد.

بازدید از ایستگاه پمپاژ نیدوله صورت گرفت/ ۱۰۳هکتار از باغات شهرستان آبیاری میشود

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، آذرنوش عموزاده گفت: استاندار بهمراه جمعی از مدیران کل ادارات تابعه ، معاونین سازمان و مسئولین شهرستان از ایستگاه پمپاژ نیدوله به منظور رفع مشکلات آن بازدید کرد.

وی افزود: در راستای احداث باغات، بهره برادری از اراضی کم بازده، محرومیت زدایی، اشتغال زایی و بهر برداری بهینه از منابع آب و خاک، ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری تحت فشار قطره ای روستاهای نیدوله علیا و سفلی برای مجتمع باغبانی روستاهای فوق در سال ۱۳۸۴ -۱۳۸۵ در سطح ۱۰۳ هکتار باغات انگور یاقوتی و زیتون و انار ملس با اعتبار کل ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای تعداد ۴۰ خانوار از باغداران روستاهای فوق احداث شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان داشت:ایستگاه پمپاژ نیدوله دارای ۲ دستگاه الکتروموتور ۲۵۰ کیلووات که هر کدام میزان ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب را از رودخانه سیمره با یک خط انتقال لوله فولادی ۳۵۰ میلیمتری به یک منبع بالادست باغات به حجم ۱۳۰ مترمکعبی که در ارتفاع دینامیکی ۱۶۵ متری قرار دارد، انتقال می دهد.

عموزاده گفت: از سال ۱۳۸۶ باغات انگور یاقوتی مجتمع فوق به ثمردهی رسیده و باغداران محصول خود را به شهرستاهای استان و استانهای همجوار و استان تهران برای فروش با قیمت مناسب بازار بفروش می رسانند.

لازم به ذکر است، بمنظور حمایت از کشاورزان و باغداران منطقه در دهه اخیر سپری شده از عمر ایستگاه پمپاژ در شرایط مختلف وقوع سیل، سرقت کابل و لوازم برقی و مشکلات عدم بهره برداری مناسب توسط بهره برداران، مدیریت آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان کمک های شایانی با توصیه و توجه استاندار و فرماندار و رییس سازمان وقت بعمل آمده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید