Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

کشت برنج در استان‌های شمالی قراردادی می شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت از قراردادی شدن کشت برنج در استان های شمالی خبر داد و گفت: طرح کشت قراردادی در سال زراعی پیش رو در ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان های شمالی اجرا خواهد شد.

کشت برنج در استان‌های شمالی قراردادی می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، علیرضا مهاجر در آیین نخستین کشت مکانیزه برنج کشور که در شهرستان آمل برگزار شد، گفت: یکی از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی این است که کشت قراردادی را در کشور احیا کند  که برای شروع امسال این طرح در ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال کشور اجرا می شود.

وی افزود: در این طرح  مواد اولیه کشت و کار برنج از قبیل بذر، کود، سموم شیمیایی، حمایت‌های بیمه‌ای و حتی توصیه‌های فنی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، پس از برداشت، برنج تولید شده یا شلتوک آن به قیمت روز خریداری می‌شود و هزینه‌ها در این زمان از محصول فروخته شده کم خواهد شد.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با اجرای طرح کشت قراردادی کشاورز دیگر دغدغه مالی نخواهد داشت و به راحتی حتی زمانیکه قدرت تامین نقدینگی و تامین نهاده را ندارد می تواند کار خود را آغاز کند.

وی افزایش درآمد کشاورزان، استفاده به موقع از نهاده چه از نظر کمیت و چه کیفیت را از مزایای اجرای طرح قراردادی دانست و ابراز امیدواری کرد که در سال های آینده استقبال بیشتری از این طرح شود تا در مدت زمان سه سال تمامی اراضی شالیزاری کشور زیر کشت قراردادی برود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید