Iranian Agriculture News Agency

فتحی تاکید کرد:

تجّار آذربایجان شرقی برای سرمایه گذاری در کشاورزی قراردادی رغبت داشته باشند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: انتظار ما از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز این است که توجه ویژه‌ای به کشاورزی آذربایجان شرقی داشته و سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در کشاورزی قراردادی راغب کنند.

تجّار آذربایجان شرقی برای سرمایه گذاری در کشاورزی قراردادی رغبت داشته باشند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه‌ برنامه‌ریزی سرمایه گذاری و تجارت خارجی در سال ۱۴۰۱ که با حضور مسئولین اقتصادی و فعالان بخش خصوصی استان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی هشت درصدی پیش بینی شده در بخش کشاورزی مربوط به کشاورزی موجود است که از طریق  افزایش بهره‌وری امکان پذیر است و افرایش بهره‌وری در رأس برنامه‌های ما قرار دارد.

وی ادامه داد: بخش بعدی مربوط به سرمایه گذاریهای جدید از جمله در گلخانه، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی و سایر فعالیتها مانند زنبوردادی، گاوداری، مرغداری و ... است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ارتباط با کشاورزی قراردادی نیز تاکید کرد: تّجار باید در کشاورزی قراردادی با کشاورز قرارداد بسته و هر میزان محصولی که مایل باشند، از کشاورز بخواهند که انتظار ما از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز این است که توجه ویژه‌ای به کشاورزی داشته و سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در کشاورزی قراردادی راغب کنند.

وی مشکلات مربوط به تغییر کاربریها را یکی از موانع سرمایه گذاری کشاورزی برشمرد و افزود: متاسفانه بسیاری از افراد بابت این مشکل گله‌مند هستند و نمایندگان دستگاه‌های مختلفی که باید در کمیسیون ماده‌ یک تبصره‌ یک حاضر باشند، در این جلسات حضور نمی‌یابند و چون تصمیمات این کمیسیون قائم به شخص می باشد، گاهی به مدت یک ماه منتظر امضاء اعضا می‌ماند.

 فتحی در خاتمه اعمال سلیقه‌ هر دستگاه در تعیین قوانین و حریم و همچنین تعدد مراجع صادرکننده مجوز (که بنا به گفته‌ او این مشکل مختص آذربایجان شرقی است) را از دیگر مشکلات و موانع سرمایه گذاری کشاورزی برشمرد و خواستار رفع این موانع شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید