Iranian Agriculture News Agency

سرمای بهاره خسارت ۲۰ تا ۸۰ درصدی به باغات شهرستان راور وارد کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راور گفت: در سال زراعی جاری عوامل مختلفی نظیر عدم تامین نیاز سرمایی ، طوفان ، سرمازدگی و خصوصا نوسانات دمایی در اسفندماه و دهه اول فروردین ماه ، باعث ایجاد خسارت ۲۰ تا ۸۰ درصدی در باغات شهرستان راور شده است.

سرمای بهاره خسارت ۲۰ تا ۸۰ درصدی به باغات شهرستان راور وارد کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، خواجوئی افزود: ناهماهنگی در بیدار شدن و گلدهی درختان، باز نشدن و ریزش جوانه های گل و اختلال در گرده افشانی درختان در محصولات مختلف باغی خصوصا محصول پسته که ۸۵ درصد سطح ده هزار هکتاری باغات شهرستان را شامل می شود خسارت قابل توجهی وارد  نموده است.

خواجوئی خاطرنشان کرد: در بین ارقام پسته، رقم کله قوچی با دارا بودن بیشترین سطح در بین ارقام پسته شهرستان و پس از آن رقم اکبری، بیشترین خسارت را متحمل شده اند.

وی با بیان اینکه طبق برآورد اولیه کارشناسان بیش از  ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان خسارت وارد شده است، افزود:  این در حالی است که به گفته کارشناسان بیمه محصولات کشاورزی امسال استقبال کشاورزان از بیمه محصولات نسبت به سنوات قبل کاهش یافته و ۸۰ درصد از باغات خسارت دیده تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی و یا تحت پوشش بیمه تکمیلی کشاورزی نمی باشند که دلایل این موضوع  بایستی بررسی گردد.

 وی در پایان اظهار داشت: لازم است علاوه بر صندوق بیمه محصولات کشاورزی ، دولت نیز حمایت ویژه ای از کشاورزان خسارت دیده داشته باشد تا بخشی از خسارت های وارده به بخش کشاورزی جبران گردد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید