Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی کاهش برداشت پسته از باغات پسته به علت سرمای بهاره

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در رابطه با خسارت وارده به باغات ناشی از سرمازدگی گفت: سرمای بهاره به 172 هزار هکتار باغات استان کرمان خسارت وارد نمود که 154 هزار هکتار مربوط به باغات پسته و مابقی باغات بادام، گردو و درختان هسته دار است.

پیش بینی کاهش برداشت پسته از باغات پسته به علت سرمای بهاره

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، محمد خیراندیش تصریح کرد: بیش از 70 درصد باغات پسته استان کرمان از 25 تا 80 درصد خسارت دیده اند.

خیراندیش با بیان اینکه در سال جاری سرمای بهاره 50 درصد از محصول پسته را ازبین برده است، افزود: قریب 11 هزارمیلیارد تومان به باغات پسته و بیش از 1000  میلیارد تومان به باغات گردو، بادام و درختان هسته دار خسارت وارد شد.

وی افزود: جهت جبران خسارت باغداران جلسه ای با حضوردکتر پوابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی، معاون باغبانی و معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی، مدیر کل صندوق حمایت از کشاورزان و مدیر کل بانک کشاورزی تشکیل و در راستای حمایت از باغداران آسیب دیده تصمیمات لازم اتخاذ شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان خاطرنشان کرد: جهت جبران خسارت باغدارانمساعدت هایی به کشاورزان برای اصلاح و تغذیه باغات می شود وهمچنین تسهیلاتی برای پرداخت وامهای باغداران اندیشیده شده و باغاتی که بیمه می باشند، خسارت دریافت می کنند.   

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید