Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد؛

تولید سالانه 16 هزار تن توت فرنگی در مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 16 هزار تن توت فرنگی در استان تولید می شود که دارای جایگاه دوم تولید در کشور است.

تولید سالانه 16 هزار تن توت فرنگی در مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه توت فرنگی در استان مازندران با سطح زیرکشت هزار و ۵۰۰ هکتار و تولید 16 هزار تن دارای جایگاه دوم تولید در کشور است، گفت: بابلسر، سیمرغ، قائمشهر، جویبار، ساری، بابل، نکا، بهشهر، سوادکوه، آمل و محمودآباد از مهمترین شهرستان‌هایی هستند که کشت توت فرنگی در این شهرستان‌ها انجام می‌شود.

حسن عنایتی‌کلیجی ادامه داد: ۴ هزار نفر در مازندران به پرورش توت فرنگی مشغول هستند.

وی اظهار کرد: به‌کارگیری واریته‌های اصلاح شده و تجاری به جای ارقام محلی، تغییر شیوه کشت از حالت سنتی به کشت مدرن، برگزاری کارگاه‌های تخصصی توت فرنگی برای ارتقاء دانش فنی بهره‌برداران، بسته‌بندی و درجه‌بندی توت فرنگی برای فراهم کردن صادرات آن به سایر استان‌ها از جمله عواملی است که باعث افزایش میزان تولید محصول می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران ارزش اقتصادی توت فرنگی در استان مازندران را هزار و 600 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: توسعه ارقام تجاری و اصلاح شده، نصب و راه‌اندازی پرکولینگ، توسعه مکانیزاسیون و تولید محصول سالم و ارگانیک از برنامه‌های در دست اقدام جهاد کشاورزی استان در راستای تولید این محصول است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه توت فرنگی مصرف تازه خوری دارد به همین دلیل تولید محصول ارگانیک اهمیت زیادی دارد و باید از مصرف سموم نباتی در مزارع توت فرنگی جلوگیری کرد و برای افزایش کیفیت محصول از کودهای آلی و بیولوژیک استفاده کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید