Iranian Agriculture News Agency

فتحی در گفتگوی اختصاصی با ایانا خبر داد:

توزیع 880 تن گوشت قرمز و مرغ منجمد در ماه مبارک رمضان در استان آذربایجان شرقی

گزارش اقلام اساسی مشمول طرح تنظیم بازار و طرح ضیافت در استان آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از توزیع 880 تن گوشت قرمز و مرغ منجمد در ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و افزود: قیمت مرغ منجمد کیلویی 20 هزار تومان و گوشت گوساله منجمد از قرار کیلویی 105 تا 120 هزار تومان تعیین شده است.

توزیع 880 تن گوشت قرمز و مرغ منجمد در ماه مبارک رمضان در استان آذربایجان شرقی

 اکبر فتحی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آغاز ضیافت الهی گفت: تامین اقلام مورد نیاز مردم در ماه رمضان از زمستان سال گذشته در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار داشت و به دلیل اینکه ماه رمضان بلافاصله پس از ایام نوروز آغاز می‌شد، از این رو برنامه‌ریزی ‌ها می‌بایست به گونه‌ای مدیریت می شد که مشکلی در تامین کالاهای اساسی هم در نوروز و هم در ماه رمضان بوجود نیاید.

وی افزود: نظارت بر بازار کالاهای اساسی از سال گذشته در استان به طور مرتب انجام می شد و در تعطیلات نوروز نیز روند نظارت بر کالاهای اساسی برای مقابله با گرانفروشی و احتکار با جدّیت کامل ادامه داشت و در حال حاضر نیز کالاهای پر مصرف ماه مبارک رمضان در استان‌ تامین شده است و مشکلی از این بابت نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه روند نظارت بر بازار در ماه مبارک رمضان ادامه داشته و تشدید شده است تا قیمت کالاهای ضروری و اقلام پرمصرف سبد خانوار افزایش پیدا نکند ادامه داد: برای تامین و تنظیم بازار گوشت قرمز و مرغ در استان 200 تن گوشت گوساله کارتنی منجمد و 680 تن مرغ منجمد در سطح استان در حال توزیع است.

 فتحی در خصوص قیمت عرضه گوشت و مرغ منجمد به مصرف کنندگان گفت: قیمت توزیع مرغ منجمد از قرار کیلویی 20 هزار تومان، ران گوساله کارتنی کیلویی 115 هزار تومان، سردست گوساله کارتنی 105 هزار تومان، گردن گوساله کارتنی 105 هزار تومان، راسته گوساله کارتنی 120 هزار تومان، قلوه گوساله کارتنی 83 هزار تومان و گوشت مخلوط گوساله کارتنی منجمد از قرار کیلویی 105 هزار تومان تعیین شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه توزیع در سطح شهر تبریز از طریق مراکز توزیع شامل فروشگاه های زنجیره ای، اتحادیه ها و ... انجام می گیرد ادامه داد: در شهرستانها نیز  ترجیحاً از طریق فروشگاه های زنجیره ای دارای صندوق مکانیزه و  فروشگاه های معتبر و دارای اهلیت و دارای صندوق مکانیزه صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه در عید نوروز ۱۰ هزار تن شکر مورد نیاز صنف و صنعت به قیمت ۱۲۵۰۰ تومان درب کارخانه و ۱۸۰۰ تن در بسته‌های سه کیلویی به قیمت ۴۳ هزار  تومان برای خانوار توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای،  تعاونی های مصرف، تعاون روستایی  توزیع شده ادامه داد: برای ماه مبارک رمضان نیز ۶۲۰۰ تن شکر صنف و  صنعت و خانوار ، ۳۴۰۰ تن برنج خارجی و ۵۰۰ تن خرما در نظر گرفته شده است که در حال توزیع است.

 فتحی با بیان اینکه  برنج مورد نیاز خانوار به هر میزان قابل تامین و توزیع می باشد ادامه داد: در روزهای واپسین سال ۱۴۰۰ به منظور تنظیم بازار، ثبات قیمت و افزایش رفاه حال مصرف‌کنندگان،  سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری دستگاه های تابعه از جمله اداره کل غله و خدمات بازرگانی ، شرکت پشتیبانی امور دام  و سازمان تعاون روستایی اقدام به توزیع اقلام اساسی شامل ۱۶۵۰تن گوشت مرغ منجمد به قیمت کیلویی ۲۰ هزار  تومان برای مصرف کننده  ، ۲۰۰ تن گوشت قرمز منجمد  به قیمت ۱۱۵ هزار  تومان برای مصرف کننده ،  ۳۱۰۰ تن برنج هندی به قیمت ۱۸۵۰۰ تومان برای مصرف کننده ، ۲۶۰۰ تن برنج تایلندی به قیمت ۱۲۵۰۰ تومان برای مصرف کننده ، ۷۰۰۰ تن روغن خوراکی خانوار، ۱۴۰۰ تن روغن سرخ کردنی، ۵۶۰۰ تن روغن پخت و پز و ۷۰۰ تن روغن صنوف به قیمت‌ مصوب توزیع کرده است.

وی در پایان ضمن ارزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران تاکید کرد: در حال حاضر آرامش در بازار کالاهای اساسی وجود دارد که بیانگر توجه دولت مردمی به نیازهای معیشتی مردم و سفره آنان است و سازمان جهاد کشاورزی استان تمام توان خود را به کار گرفته است تا امنیت غذایی مردم تامین گردد و سبد معیشتی خانوار در ماه مبارک رمضان با هیچ تهدیدی روبرو نشود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید