Iranian Agriculture News Agency

لارستان رتبه نخست اجرای سامانه های نوین آبیاری در فارس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان از کسب رتبه نخست این شهرستان در اجرای سامانه های نوین آبیاری در سال گذشته از محل کمک های بلاعوض دولتی خبر داد و گفت: این شهرستان با بیش از 140 درصد تحقق تعهدات خود حائز این جایگاه شده است.

لارستان رتبه نخست اجرای سامانه های نوین آبیاری در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد جواد مظفری با بیان اینکه در سال 1400 بیش از 422 هکتار از اراضی شهرستان لارستان به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده است، تصریح کرد: برای اجرای این سیستم ها 12 میلیارد و 700 میلیون تومان کمک های بلاعوض دولتی و 2 میلیارد و 240 میلیون تومان آورده بهره برداران صرف شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اقدامات موثر مذکور در راستای سیاست های دولت برای  مصرف بهینه آب و افزایش راندمان آبیاری کشاورزی صورت گرفته است، اظهار کرد: از محل اجرای این طرح تا کنون 6 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان لارستان به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده اند.

مظفری با اشاره به استقبال کشاورزان و باغداران از طرح های نوین آبیاری ابراز کرد: با توجه به افزایش هزینه های اجرای طرح های امور فنی و زیر بنایی امید است کمک های بلاعوض فنی اعتباری از سوی دولت  ادامه داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید