Iranian Agriculture News Agency

در تعطیلات نوروزی؛

کاهش چشمگیر تخلف تغییر کاربری غیر مجاز در خرامه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه از کاهش 98 درصدی حجم تغییر کاربری های غیر مجاز اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

کاهش چشمگیر تخلف تغییر کاربری غیر مجاز در خرامه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ایرج دهقانی با بیان اینکه سطح مستحدثات غیر مجاز شناسایی شده در تعطیلات نوروز سال قبل در شهرستان خرامه 10650 متر مربع بوده است، گفت: با تشکیل گروهای گشت و دهگردشی مستمر سطح ساخت و سازهای غیر مجاز در نوروز امسال به 150 متر مربع تقلیل یافت.

این مقام مسئول تصریح کرد: دو مورد عملیات ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی شده نوروز امسال در اراضی باغی معز آباد جابری و سجل آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان خرامه بود که متوقف شد و با نوشتن عنوان تغییر کاربری غیر مجاز نشان دار شدند.

دهقانی؛ اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از پیامدهای تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی را بستر ساز تداوم تولید و تامین امنیت غذایی عنوان کرد.

به گفته وی؛ رشد تصاعدی ازرش زمین و عدم بازدهی مناسب سرمایه گذاری و فعالیت های زراعی و باغی در مقایسه با سایر فعالیت های اقتصادی عامل افزایش گرایش بهره برداران به تغییر کاربری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه ضمن تشکر از همکاری مردم قانونمدار این شهرستان ابزار کرد: کاهش هزینه نهاده های کشاورزی، بهبود قیمت محصولات در بازار، تضمین خرید محصولات کشاورزی، و تخصیص وام های کم بهره به بخش کشاورزی از تفکیک و خرد شدن اراضی جلوگیری می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید