Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

ایجاد امید در کشاورزان با کاهش قیمت کود و افزایش قیمت گندم در کشور

وزارت جهاد کشاورزی با افزایش قیمت گندم و کاهش قیمت کود امیدواری بیشتری را در بین بهره برداران و کشاورزان ایجاد کرد.

ایجاد امید در کشاورزان با کاهش قیمت کود و افزایش قیمت گندم در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان؛ سید عماد شاهرخی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به وضعیت بازار و عملکرد تنظیم بازار در فروردین ماه امسال اشاره کرد و گفت: مسلئه تولید درچرخه و رونق اقتصادی بسیار مهم است اما نباید از نقش توزیع و نظارت بر محصولات غافل و آن را نادیده بگیریم بلکه با اجرایی شدن روند توزیع و نظارت ما می توانیم شاهد ثبات و توسعه پایدار در اقتصاد باشیم.

 وی افزود: در یک ماه گذشته سازمان جهاد کشاورزی در راستای اهداف وزارت جهاد کشاورزی موفق عمل کرده و با همکاری و تعامل با سایر دستگاههای مرتبط توانستیم  کالاهای اساسی مردم را تأمین کنیم و شاهد رضایت عمومی درجامعه باشیم، همچنین در حوزه توزیع و نظارت عملکرد مؤثر داشته باشیم .

 سید عماد شاهرخی گفت: نیاز روزانه مرغ گرم  بازار استان ۱۵۰ تن بود که در چند روز پایانی سال این میزان را ۳۸۰ تن کشتار در روز رساندیم تا نیاز سفره های مردم را تأمین کنیم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به کمبود تخم مرغ در اول فروردین ماه امسال اشاره کرد و گفت: در یکم فروردین ماه امسال با کمبود تخم مرغ مواجه شدیم اما بلافاصله با ارتباطی که با وزارت جهاد برقرار کردیم به میزان ۱۰ تن تخم مرغ به استان وارد شد واین کمبود در بازار رفع شد.

  این مقام مسئول تصریح کرد: درایام تعطیلات سال جدید جلسات متعددی با مجموعه استانداری داشتیم با تلاش های شبانه‌روزی که صورت گرفت و با تعامل و همکاری مستمر با تمام حوزه‌های نظارت و بازرسی، سپاه پاسداران، تعزیرات، نهادها، اتحادیه‌ها و تشکل‌ها توانستیم آرامش را بر بازار حاکم کنیم و در این مدت ۱۱۰جلسه به صورت وبیناری و ۴۰ جلسه استانی را برگزار کردیم تا در جهت رفع موانع مؤثر عمل کنیم .

 وی به توزیع مرغ منجمد نیز اشاره کرد و گفت: در ایام تعطیلات بیش از ۹۰۰ تن مرغ منجمد در حاشیه شهرها توزیع گردید و در حال حاضر  در زمینه توزیع کالاهای اساسی از قبیل شکر، برنج و سایر نهاده های دامی هیچگونه مشکلی دراستان وجود ندارد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه در این ۱۵ روز نظارت ها جدی بوده و با متخلفین برخورد قانونی  شده گفت: در این ۱۵ روز تعداد ۲۷۹۴ بازرسی به عمل آمده که از این تعداد ۲۹۴ پرونده تخلف تشکیل شده و طبق قوانین به آنها برخود خواهد شد.

 شاهرخی به اقدامات مؤثر وزارت جهاد اشاره کرد و گفت: امسال وزیر جهاد کشاورزی در اقدامی قابل تحسین  نرخ گندم را به ۱۰۵۰۰ با ۱۰۰۰ تومان به عنوان هدیه به کشاورزان به ۱۱۵۰۰ تومان افزایش داد و همچنین با کاهش قیمت کودهای شیمیایی امیداوری را در بین بهره برداران و کشاورزان به وجود آورد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید