Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

آزمایشگاه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی در خدمت پژوهشگران است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: آزمایشگاه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی استان با هدف تحقق شعار سال در خدمت پژوهشگران و دانشجویان است.

آزمایشگاه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی در خدمت پژوهشگران است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی  در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین افزود: این مرکز با هدف حمایت از توسعه دانش و پژوهش از تمامی دانش آموزان، دانشجویان و تولیدکنندگان و کارشناسان که به آزمایشگاه و مزرعه نیاز دارند استقبال می‌کند.

وی اضافه کرد: در راستای حمایت از ایده‌های نو و دانش بنیان و همچنین ارتقای کشاورزی، دانش آموزان، دانشجویان و کارشناس کشاورزی می توانند از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و مزرعه ای و همچنین محققین  مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان استفاده کنند.

وی در خصوص ظرفیت هرباریوم این مرکز نیز بیان داشت:  ۱۶۰۰ گونه گیاهی در این بخش جمع آوری شده که از این میان ۸۲ گونه چوبی و ۵۱۲ گونه گیاهی گلدار شاخص شناسایی شده است.

وی همچنین از روند تجهیز آزمایشگاه آب و خاک این مرکز بازدید کرد و گفت: این آزمایشگاه نیز به زودی به مرحله افتتاح می‌رسد.

در ادامه این بازدید از آزمایشگاه مرکزی و امکانات سانتریفوژ، تبخیر در خلا، اسانس گیر، انکوباتور و حمام بن ماری نیز بازدید به عمل آمد.

گفتنی است در این بازدید بابک قرالی دبیر قرارگاه کشاورزی دانش بنیان و مشاوران رییس سازمان در امور بانوان و مشاور رئیس درامور راهبردی توسعه روستایی نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید