Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با آفت سن مادری در سطح ۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان انجام شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به رصد مداوم اراضی کشاورزی این استان برای مقابله با آفت سن گفت: مقابله با آفت سن مادری در سطح ۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان انجام شده است.

مبارزه با آفت سن مادری در سطح ۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، عباس مشیریان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مبارزه همگانی با آفت سن غلات از سوم فروردین‌ماه در استان سمنان آغاز شده است.

وی با اشاره به تاریخ ریزش سن در برخی از شهرستان‌های استان سمنان افزود: تاریخ ریزش سن در سمنان بیستم اسفندماه، در سرخه بیست و دوم اسفندماه سال گذشته، در آرادان بیست و سوم اسفند و در گرمسار بیست و چهارم اسفندماه بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر مبارزه با سن مادری در سطح اراضی کشاورزی سمنان در حال انجام است گفت: تا کنون مبارزه با سن مادری در سطح ۱۰ هکتار از مزارع گندم و ۶۰ از مزارع جو شهرستان سمنان انجام شده است.

مشیریان افزود: به دلیل کاهش ناگهانی دما و وزش بادهای مستمر در تمامی شهرهای استان، مبارزه شیمیایی در حال حاضر متوقف شده و به محض شروع مجدد مبارزه اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید