Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

مبارزه شیمیایی در 42 هزار هکتار مزارع گندم مازندران

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه شیمیایی با علفهای هرز، آفات و بیماری ها در 42 هزار و 245 هکتار از مزارع گندم استان خبر داد.

مبارزه شیمیایی در 42 هزار هکتار مزارع گندم مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، عبدالرحمن زاغی از مبارزه شیمیایی با عوامل خسارتزای علفهای هرز، آفات و بیماری ها در 42 هزار و 245 هکتار از مزارع گندم استان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: با علفهای هرز، آفات و بیماری ها در 37 هزار و 621 هکتار از مزارع گندم استان مبارزه شیمیایی شد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه علیه علف های هرز پهن برگ در 9 و 960 هکتار، کشیده برگ در 15 هزار و 139 هکتار و توام(دومنظوره) در 9 هزار و 182 هکتار از مزارع گندم استان انجام شد، اضافه کرد: برای مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم استان، سموم گرانستار، توفوردی، آکسیال، اتللو، آتلانتیس، پوماسوپر، تیفیس و ویکیلیس مصرف شد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه با بیماری های گندم در هزار و 497 هکتار از مزارع استان مبارزه شیمیایی شد، افزود: مبارزه شیمیایی با بیماری سفیدک سطحی در 637 هکتار، پوسیدگی طوقه و ریشه در 50 هکتار و لکه برگیها(توام)در 367 هکتار از مزارع گندم استان صورت گرفت.

وی تصریح کرد: مبارزه با آفات نیز در 3 هزار و 119 هکتار از مزارع گندم استان انجام شد که 3 هزار و 82 هکتار آن با حلزون، 27 هکتار با سوسک سیاه زابروس و 10 هکتار با کرم مفتولی بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید