Iranian Agriculture News Agency

گرده افشانی نخیلات کازرون ادامه دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: عملیات گرده افشانی در 6هزار هکتار از نخیلات بارور این شهرستان درحال اجراست و تا اواخر فروردین ماه ادامه دارد.

 گرده افشانی نخیلات کازرون ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با اشاره به سطح 6200 هکتاری نخیلات شهرستان کازرون اظهارکرد: تا کنون 60 درصد از سطح نخیلات این شهرستان گرده افشانی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گرده افشانی تاثیر به سزایی در اقتصاد باغدار دارد و مهم‌ترین مرحله نخل داری است، تصریح کرد: زمان مناسب گرده افشانی، نوع گرده مصرفی و میزان مصرف گرده بر عملکرد و  کیفیت محصول تولیدی موثر است.  

رشیدی با تاکید بر اینکه شهرستان کازرون یکی از تولید کنندگان بزرگ خرما در استان فارس است، ابراز کرد: 85 درصد از نخیلات این شهرستان مربوط به بخش های خشت و کنارتخته و 15 درصد آن مربوط به بخش های جره و بالاده و مرکزی است.

به گفته وی؛ کبکاب و زاهدی از مهم ترین ارقام نخیلات کشت شده در باغ های شهرستان کازرون است که از مرغوب ترین و بازار پسند ترین انواع خرما های ایران هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون ضمن توصیه به باغداران برای اصلاح نخیلات فرسوده، رعایت بهداشت باغ‌ها و تغذیه مناسب درختان بیان کرد: برنامه اصلاح باغات خرما در سطح شهرستان کازرون در حال اجراست و به دنبال توسعه کشت ارقام خرمای تجاری و بازار پسند در کازرون هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید