Iranian Agriculture News Agency

خسارت 410 میلیارد تومانی سرمازدگی به کشاورزی بیضا

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: به دنبال سرمازدگی مزارع و باغ های این شهرستان در سطح 24 هزار و 500 هکتار در مجموع خسارت وارده 410 میلیارد تومان برآورد شد.

خسارت 410 میلیارد تومانی سرمازدگی به کشاورزی بیضا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، صدیقه مویدی بیان کرد: بر اثر کاهش شدید 15 درجه ای دمای هوا که به دفعات متعدد از تاریخ بیست و هشتم اسفند ماه تاکنون در سطح مزارع و باغ های این شهرستان به وقوع پیوسته است شاهد خسارت 20 تا 100 درصدی محصولات هستیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: بیشترین خسارت در محصولات زراعی با بیش از 22 هزار هکتار مربوط به مزارع گندم، جو، نخود، پیاز به میزان 310 میلیارد تومان و در زیر بخش باغبانی نیز در سطح 2500 هکتار از باغ های انگور، هلو، گردو و سایر محصولات باغی با میزان 100 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

مویدی با اشاره به اینکه متاسفانه تنها 8 درصد از سطح مزارع شهرستان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته بر ضرورت توسعه بیمه محصولات کشاورزی به عنوان تنها ابزار حامی تولید و جبران خسارت در این بخش تاکید و عنوان کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی در زمان بروز حوادث غیر مترقبه مانند سیل، طوفان، سرمازدگی می تواند هزینه های تولید را جبران و واحد خسارت دیده را به چرخه تولید بازگرداند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان بیضا ابراز کرد: با توجه به آسیب وارد شده به مزارع کشت قراردادی گندم به منظور کمک به کشاورزان زیان دیده در خصوص تعهد مقدار گندم تحویلی به دولت تدابیر مناسبی اتخاذ گردد.

وی با بیان اینکه کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا در شرایط محدودیت های کرونایی از مزارع و باغ های آسیب دیده از سرمازدگی بازدید و میزان خسارت ها را ارزیابی کرده اند، افزود: در این بازدید های فنی، توصیه های کارشناسی در قالب دستورالعمل های ابلاغی، به منظور حفظ و احیائ واحد های خسارت دیده به بهره برداران آموزش داده شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید