Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

نقشه راه بخش کشاورزی کشور ترسیم شده است

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه نقشه راه بخش کشاورزی ترسیم شده است و برش استانی بر اساس توانمندی ها و ظرفیت های هر استان مشخص می شود، گفت: دولت رشد اقتصادی 8 درصدی را هدف گیری کرده است، بخش کشاورزی به منظور مساعدت در این امر باید 6.7 درصد نقش آفرینی کند و سهم هر کدام از استان ها باید مشخص شود.

نقشه راه بخش کشاورزی کشور ترسیم شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ­­محمد قربانی در نشست معاونین وزیر، رئیس کمیسیون کشاورزی  با استاندار و رئیس جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه متناسب با رشد هدف گذاری شده؛ تسهیلات و اعتبارت توزیع می شود، تصریح کرد: چند مورد بسیار مهم از جمله تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی باید در نقشه راه در نظر گرفته شود.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی تاکید به تصمیم گیری در قالب نظام یکپارچه و هدفمند و پرهیز از اقدامات جزیره ای در سطح استان و معاونت های ستادی وزارتخانه دارد.

به گفته قربانی؛ استان فارس در استفاده از ظرفیت تشکل ها درخشیده و در حوزه زنجیره های ارزش اقدامات بسیار خوبی در این استان انجام شده است و به اعتقاد وزیر جهاد کشاورزی مدیریت صفر تا صد زنجیره ها باید به تشکل ها سپرده شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح حمایت از تولید دانش بنیان کشاورزی تهیه شده است و این طرح تقریبا نقشه راه حرکت آینده بخش کشاورزی را در حوزه دانش بنیان تعریف می کند،اظهار کرد: نگاه دانش بنیان سازی به بخش کشاورزی فارس باید بدرخشد.

 قربانی با بیان اینکه مدیریت ریسک در بخش کشاورزی به بازتعریف این بخش از نظر الگوی کشت و کشاورزی قراردادی نیاز دارد، تصریح کرد: اشراف، علاقه مندی و نگاه حمایتی ویژه استاندار فارس ظرفیت ویژه ای را در این استان ایجاد کرده است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم که استان فارس پایلوت سازی بسیاری از پروژه ها حتی در حوزه دانش باشد و ما این آمادگی را داریم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید