Iranian Agriculture News Agency

برومندی:

پروژه های مهم کشاورزی در داراب دنبال می شود

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه شهرستان داراب به عنوان یکی از قطب های تولید محصولات باغی در استان فارس به شمار می آید، گفت: وزارت جهاد کشاورزی چند پروژه بسیار مهم را در این شهرستان دنبال می کند، لازم بود بین معاونت های مختلف وزارتخانه برای تکمیل این پروژه ها بازدید میدانی مشترک انجام شود.

پروژه های مهم کشاورزی در داراب دنبال می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی برومندی  که به همراه چند تن از معاونین و مدیران ارشد این وزارتخانه به شهرستان داراب و زرین دشت سفر کرده بود در شورای کشاورزی این شهرستان ها تصریح کرد: برنامه تولید نهال گواهی شده یکی از این برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی است که به ویژه در حوزه مرکبات تا امروز در کشور نهال گواهی شده تولید نشده بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایستگاه تحقیقات کشاورزی داراب به عنوان قطب تولید نهال گواهی شده مرکبات برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: گلخانه های مورد نیاز ساخته شده و ‌در حال انتقال هسته های اولیه هستیم؛ این اقدام به منظور توسعه تولید و استفاده از نهال گواهی شده در جنوب کشور کلید خورده است و از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه استان فارس یکی از قطب های مهم تولید در بخش کشاورزی کشور است و به عبارتی با تولید سالانه بیش از سه و نیم میلیون تن محصولات باغی ویترین باغبانی کشور هست، ابراز کرد: شهرستان داراب با بیش از 50 هزار هکتار باغ سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن محصولات باغی تولید می کند و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارد.

برومندی با یادآوری اینکه سال ها است بخشی از باغ های شهرستان داراب با مشکل زوال مرکبات مواجه است، بیان کرد: بیش از ۸ هزار هکتار از مرکبات این شهرستان در معرض این خطر جدی قرار گرفته است از این رو باید در قالب طرح اصلاح و احیای باغات اقدامات موثری صورت بگیرد.

به گفته وی؛ برای انجام اقدامات مذکور باید یک سری هماهنگی‌هایی بین بخش آب و خاک و معاونت باغبانی به منظور اصلاح روش های آبیاری در باغات شهرستان داراب صورت می گرفت که تصمیماتی اتخاذ شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید