Iranian Agriculture News Agency

اجرا و تحقق طرح 1400*14*3 گامی مؤثر در تعالی منابع طبیعی و آبخیزداری

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اجرا و تحقق طرح 1400*14*3 گامی مؤثر در تعالی منابع طبیعی و آبخیزداری است.

اجرا و تحقق طرح 1400*14*3 گامی مؤثر در تعالی منابع طبیعی و آبخیزداری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی اظهار کرد: اگر ما بتوانیم همین بیانات مقام معظم رهبری را در جامعه عملی سازیم در آینده شاهد عرصه های منابع طبیعی پویا سرزنده و با نشاط خواهیم داشت.

وی به تبیین برنامه های سال1400 پرداخت و گفت: طرح « 1400*14*3 » و طرح های محوری به عنوان اقدام عملی و نقشه راه مجموعه منابع طبیعی در سال جاری به شمار می آمد که با اجرای این طرح ها شاهد جهش در فعالیت های منابع طبیعی در تمامی بخش ها بودیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در زمینه حفاظت و امور اراضی در پیگیری موضوع کاداستر، حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را جزء سخت ترین امور و کارها دانست و افزود: آینده ی مردم و توسعه پایدار کشور بستگی مستقیم به حفظ انفال ومنابع طبیعی دارد.

مرادی حقیقی اظهار کرد: حفظ انفال، آب ، خاک و پوشش گیاهی خود جهاد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ایمان، اراده و تلاش مجدانه خدمتگزاران در عرصه حفاظت از منابع طبیعی استان تجلی بخش بهره مندی از طبیعت و آب و هوای مناسب، مطلوب و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی می باشد، اظهار کرد: موفقیت در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، نیازمند مشارکت ملی و مردمی است. و در این زمینه بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بیشتر به مردم از طریق رسانه های جمعی ، صدا وسیما تاکید کرد.

وی افزود: بسیاری از اقدامات از جمله پروژه های آبخیزداری ، تسهیلگری و بیابان با موفقیت همراه بوده و به عنوان الگوی مناسب در دیگر استان‌ها تعمیم داده شده که از این رو لازم است با همت و تلاش مضاعف، فعالیت‌ها در حوزه منابع طبیعی طوری انجام شوند که شاهد موفقیت بیش از پیش آنها باشیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در پایان همکاری و تعامل درون سازمانی را عاملی مهم در پیشبرد امور دانست و خطاب به معاونین،روسای ستادی و شهرستانی مجموعه گفت: برنامه ها و سیاست های اداره کل باید متناسب با شعار سال در جهت پیشبرد اهداف و سیاست های سازمانی برنامه ریزی و اجرا شود و با هم افزائی و بدور از بخشی نگری، امور و اقدامات اداری بهتر و با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و زمینه های رشد و نمو استان  نیز فراهم شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید