Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

سیستم نظارتی در بازار باید از حالت سنتی به سمت هوشمند حرکت کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سیستم نظارتی در بازار باید از حالت سنتی به سمت هوشمند حرکت کند.

سیستم نظارتی در بازار باید از حالت سنتی به سمت هوشمند حرکت کند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز پنجشنبه در آخرین نشست هماهنگی مدیران سازمان در سال جاری که با حضور معاونان، مدیران ستادی،  شهرستانی  ، مدیران کل دستگاههای تابعه و روسای مراکز جهاد کشاورزی در سالن جلسات باغستان برگزار شده بود، افزود: نظارت و بازرسی‌ها باید از حالت سنتی خارج شده و به سمت هوشمند حرکت کند؛ چرا که در این الگو با کمترین نیروی انسانی و با بیشترین دقت و صحت عملیات نظارت اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: در شرایطی که تمامی فرآیندهای تولید تا توزیع در سامانه‌ها ثبت می‌شود و تمامی اطلاعات موجود است، باید شیوه‌ای از نظارت را ایجاد کرد که نیروی انسانی بتواند نظام یافته و هوشمند بر بازار نظارت کند.

افلاطونی تاکید کرد: همه بخش‌ها و سازمان‌های وابسته به جهاد کشاورزی عضو یک مجموعه هستند و همه باید در همه حوزه‌ها احساس مسوولیت کرده و پای کار باشند.

این  مسوول بیان داشت : مدیر جهاد کشاورزی باید با تعریف چشم اندازه‌ای بلند مدت افق‌های روشنی را ترسیم کنند، اینکه یک کشاورز بتواند از زمین خود به نحو مطلوب بهره‌برداری کند، برعهده مدیر مربوطه است که یک الگوی مناسب را تدوین کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به کشت قراردادی اشاره کرد و گفت: این مهم موضوعی است که مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و استان قزوین نیز در این حوزه از قبل تجربه بسیار خوبی داشته و می‌تواند برای کشاورز انگیزه بیشتری در تولید، اشتغال و ارتقای معیشت ایجاد کند.

افلاطونی در حوزه منابع طبیعی و امور اراضی بیان داشت: تعیین الگوی کشت، کاداستر (حدنگاری) و رفع تداخلات اراضی از مهم‌ترین موضوعاتی است که همه اعضای سازمان جهادکشاورزی باید در آن فعال باشند و بتوانند در راستای تسهیل امورات مردم خدمت کنند.

وی به اهمیت آمایش سرزمینی اشاره کرد و گفت:  یکی دیگر از سیاست‌ها و اولویت‌های اساسی ما در سازمان جهاد کشاورزی توجه به آمایش سرزمینی است که در دستور کار قرار دارد؛ در همین راستا مهم ترین آن مدیریت آب است که فقط به سامانه‌های نوین آبیاری خلاصه نمی‌شود و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

افلاطونی تولید محصول سالم را بسیار با اهمیت دانست و گفت: در ماده ۲۸ قانون حفظ نباتات بیان شده که وجود افزایش سموم در محصولات کشاورزی باید با معدوم روبرو شود و این مهم تنها در صورتی محقق می‌شود که تولید کننده ما ناظر فنی و کیفی در کنار تولید داشته باشد.

این مسؤول به ظرفیت‌های عظیم تعاونی، تشکل‌ها، شرکت‌ها و اتحادیه اشاره کرد و گفت: تشکیل تشکل‌های بخش کشاورزی سبب می‌شود که کشاورز خرده پا در پیچ و خم تولید تنها نماند و بتواند با حضور بهره برداران دیگر تولید کند.

افلاطونی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مثل طبیعت گردی، برپایی سیاه چادرها در ارتفاعات الموت که انصافا در کشور کم داریم، برگزاری اردوهای علمی و سیاحتی برای دانش آموزان در مراکز تولیدی بخش کشاورزی و سایر موضوعات باید در سال جدید مورد اهتمام باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید