Iranian Agriculture News Agency

دریافت پروانه حدمجاز آلاینده ها توسط 12 واحد تولیدی در لارستان

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: واحدهای تولیدی خیار سبز، سیب زمینی و پرتقال برای اولین بار در این شهرستان موفق به دریافت گواهی ICM یا پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی شدند.

دریافت پروانه حدمجاز آلاینده ها توسط 12 واحد تولیدی در لارستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمدجواد مظفری با اشاره به اینکه گواهی های مذکور برای پنج واحد تولیدی خیار سبز، چهار واحد تولیدی سیب زمینی و سه واحد پرتقال صادر شد، تصریح کرد:  این گواهی ها در سطح 114 هکتار صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه  بخش قابل توجهی از محصولات باغی و جالیزی شهرستان لارستان، شرایط لازم برای کسب گواهی ICM را دارند، بیان کرد: دریافت این گواهی برای کشاورز برند محسوب می‌شود و می‌تواند محصولات خود را به صورت بسته‌بندی با کد محصول سالم و گواهی شده به بازار عرضه کند.

مظفری افزود: با توجه به اولویت های سازمان جهادکشاورزی فارس در ارتباط با تولید محصولات سالم و نیز برنامه ریزی های صورت گرفته در این زمینه توصیه می شود سایر واحدهای کشاورزی نیز نسبت به دریافت این گواهی اقدام نمایند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لارستان اظهار کرد: با توجه به اینکه گواهی ICM یا پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها" از سوی انجمن صنفی کلینیک‌های گیاهپزشکی استان فارس صادر می‌شود از کشاورزان تقاضا می شود برای اخذ گواهی محصولات سالم و استاندارد به مراکز جهاد کشاورزی یا واحد حفظ نباتات این مدیریت مراجعه کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید