Iranian Agriculture News Agency

آغاز گرده افشانی نخیلات داراب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: عملیات گرده افشانی نخل‌های بارور این شهرستان از اواسط اسفند ماه آغاز شده است و با توجه به ارقام مختلف خرما تا اواخر فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

آغاز گرده افشانی نخیلات  داراب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حبیب اله فتحی تصریح کرد: گرده افشانی نخیلات مهمترین و حساس‌ترین عملیات نخلداری است که نقش به سزایی در کیفیت و میزان تولید محصول دارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه مدت زمان گرده افشانی بستگی به شرایط آب و هوایی دارد، ابراز کرد: دمای بهینه برای این عملیات بین ۲۵ تا ۲۷ درجه و بهترین زمان گرده افشانی ۱۰ صبح تا ۱۵ بعداز ظهر است.

به گفته وی؛ سطح زیر کاشت نخلستان های این شهرستان 2070 هکتار است که بیش از 1870 هکتار آن مثمر است و نیاز به گرده افشانی دارند.

فتحی اظهار کرد: خرما درختی دو پایه است که نیاز به گرده افشانی مصنوعی دارد و باغداران خوشه های گل نر را به صورت سنتی و با دست در گل آذین ماده قرار می‌دهد تا خوشه های درخت ماده بارور شود.

وی با بیان اینکه مهم ترین ارقام خرمای کشت شده شهرستان شامل شاهانی، خاصویی، پیارم، گنتار و زاهدی می باشد افزود: بخش فورگ با 90 درصد سطح زیر کاشت خرما، قطب تولید این محصول در شهرستان می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: در این شهرستان سالانه بیش از 8 هزار تن خرما تولید می شود که به علت کیفیت خوبی که دارد بخشی از محصول تولیدی، به سایر استان‌ها و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید