Iranian Agriculture News Agency

برگزاری مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان

مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان 24 اسفند 1400 با حضور دماوندی نژاد معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی و جمعی از مدیران استانی و ستادی در محل سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد

برگزاری مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گلستان، در این مراسم که به منظور تجلیل از خدمات مختار مهاجر و معارفه محمد برزعلی به عنوان سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان گلستان برپا شد، ابتدا حجت الاسلام سائری مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان گفت: خانواده بزرگ جهادکشاورزی رسالتی عظیم که همان تامین امنیت غذایی کشور است را بر عهده دارد مجموعه مدیران و همکاران تلاشگرسازمان جهادکشاورزی در استان گلستان تلاش داریم بتوانیم خادمان‌خوبی‌برای این ملت فهیم و ولایتمدار باشیم.

وی افزود: تلاش ۸ ساله مهاجر در استان قابل تقدیر است. اینجانب محضر برزعلی که سکان سازمان جهادکشاورزی را  در دست گرفتند تبریک و خوش آمد گفته و در این مسئولیت بسیار سنگین برای ایشان آرزوی توفیق داریم.

در ادامه مراسم، علیقلی ایمانی دبیر خانه کشاورز استان به نمایندگی از کشاورزان سختکوش استان گلستان سخن گفت و افزود: بخش کشاورزی گستره وسیعی است که همه اقشار جامعه با آن سر و کار دارند، از نان و گوشت و‌میوه و‌ آبزیان و‌ شیلات‌ و‌ منابع طبیعی و‌ جنگل و‌مرتع و کود و سم و بذر و... ؛ کسی که سکان هدایت این بخش را در دست می گیرد باید فردی باشد که بتواند با تعامل با کشاورزان و با توجه به اسناد بالادستی و  سیاست های نظام کار را پیش ببرد.

ایمانی با اشاره به خدمات مهاجر گفت: او در طول این سالها از توان و تخصص محققین و کارشناسان استفاده کرد و تحولی که  در تولید کشاورزی استان ایجاد کرد شایان توجه است.

دبیر خانه کشاورز استان در پایان سخنانش برای دکتر برزعلی آرزوی موفقیت کرد و افزود:مسوولیتی که بر‌دوش گرفتید سنگین است، ما هم به عنوان یک انجمن مردم نهاد چون همیشه در خدمت بخش کشاورزی هستیم.

سپس مختار مهاجر با تشکر از همکاران و کشاورزان در دستاوردهای بخش کشاورزی در ۸.۵ سال گذشته گفت: به لطف پروردگار و با تلاش همکارانم توانستیم تولید و امنیت غذایی را برای استان و کشور به ارمغان بیاوریم.

وی افزود: امروز استان در شرایطی قرار دارد که می تواند جهش تولید تا ۷ میلیون تن را داشته باشد.

مهاجر در ادامه سخانش از رییس جمهور بابت اختصاص ۲۵ درصد مصوبات سفر به بخش کشاورزی استان تشکر کرد و گفت:

یقین دارم برادر عزیز آقای  دکتر برزعلی با توانایی هایی که دارد پیگیری خواهد کرد و اعتبارات سفر جذب خواهد شد و باعث‌توسعه استان خواهد شد.

مهاجر در پایان سخنانش از نمایندگان و‌ مدیران و نماینده ولی فقیه آیت اله نورمفیدی که در تمام مسیر همراه بودند تشکر کرد و گفت: 

و پروژه زهکشی با همراهی و‌حمایت مقام معظم رهبری و آیت اله نورمفیدی اجرایی شد و انشالله منشا خیر و برکت برای استان خواهد بود.

در ادامه دهنوی معاون استاندار گلستان با اشاره به اینکه مهاجر را فرمانده زبده پرتلاش جهادی و خلاق و مسلط به نقشه راه می دانم افزود: بدنه جهادکشاورزی را بدنه متخصصی یافتم و به نظر می رسد  این بدنه برای توسعه بخش کشاورزی قابل اتکاست.

وی برای برزعلی در سازمان جهادکشاورزی استان آرزوی توفیق کرد و افزود: ۴ هزار میلیارد مصوبات سفر بی نظیر و بی سابقه است و مساله این است که بتوانیم از همکاری دولت و مردم و بصورت بهینه از این عدد برای دو برابر کردن رشد اقتصادی استان استفاده کنیم.

در ادامه دماوندی نژاد معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی با بیان این مطلب که  تاثیری که دکتر مهاجر در عرصه ملی در وزارت جهادکشاورزی داشت تاثیر یک مدیر ملی بود گفت:

آمار ۷۰۰ هکتاری گلخانه ها بی نظیر و قابل ستایش است. دکتر مهاجر  در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور که یکی از موسسات بزرگ در خاورمیانه است مشغول خدمت به وزارت جهادکشاورزی و معاونت تولیدات دامی خواهند شد.

وی افزود: استان گلستان به رکورد نزدیک به ۱۴ میلیون جوجه ریزی در ماه بهمن رسید که بی نظیر است.

دماوندی نژاد در ادامه گفت: ازین پس توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی  باید دراولویت قرار بگیرد و توسعه عمودی و افقی باید در دستور کار باشد به نظر می رسد شرایط برای این مهم در استان فراهم است.

وی افزود: برای استان گلستان برنامه تولید قراردادی گوشت قرمز طراحی کردیم و استان گلستان قوی و پایدار در این بخش خواهد درخشید.

در پایان این مراسم محمد برزعلی سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: برنامه های خوبی در گذشته توسط دکتر مهاجر که از شایستگان بخش کشاورزی است در استان گلستان اجرا شده است و برنامه های مدون و خوبی نیز در دستور کار داریم.

وی افزود:  اصول کلی برنامه ها بر اساس برنامه های ابلاغی وزارت تنظیم شده است.

برزعلی در ادامه سخنانش از دماوندی نژاد تقاضا کرد در گسترش هر چه بیشتر فرهنگ جهادی در خصوص معیشت کارکنان تدبیری اندیشیده شود.

وی در پایان سخنانش از رییس دانشگاه آزاد گرگان و اهالی رسانه واز اقدامات و فعالیت های انجام شده توسط دستگاه های اجرایی استان و سایر نهاد های کشاورزی تقدیر و تشکر کرد..

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید