Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

آغاز توزیع میوه شب عید از ۲۴ اسفند ماه در آذربایجان غربی

شکر مورد نیاز مصرف زنبورداران استان تامین شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز توزیع ۱۱۰۰ تن میوه طرح تنطیم بازار میوه شب عید در استان از ۲۴ اسفند ماه سال جاری تا پایان تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

آغاز توزیع میوه شب عید از ۲۴ اسفند ماه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  اکبر کرامتی در چهل و هشتمین جلسه قرارگاه تامین امنیت غذایی استان که به صورت وبینار با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور هماهنگی جهت تنظیم بازار کالاهای اساسی شب عید برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در استان تا کنون ۲۳۹ مورد جلسه در قالب قرارگاه و جلسه با تعاونی های تولید و تشکل ها و فروشگاه های زنجیره ای در جهت افزایش هماهنگی و انسجام در اجرای برنامه ها و سیاست های قرارگاه برگزار شده است. 

کرامتی تصریح کرد:  تاکنون ۲۳ هزار و ۷۳۴ مورد بازرسی و نظارت از مراکز عرضه کالاهای اساسی انجام گرفته است که در حدود یکهزار و ۹۷۷ پرونده تخلف برای واحدهای عرضه آرد و نان و کالاهای اساسی به ارزش ۴۴ میلیارد ریال تشکیل شده است که در حدود ۵۰ درصد تخلفات نیز مربوط به حوزه آرد و نان است که سودجویان در این زمینه به مراجع قضایی معرفی شده اند. 

وی با اشاره به جوجه ریزی ۵ میلیون و ۴۱۷ هزار قطعه در بهمن ماه سال جاری گفت : جوجه ریزی ۳ میلیون و ۸۷۵ هزار قطعه در اسفند ماه نیز تاکنون انجام گرفته است و با توجه به میزان جوجه ریزی بهمن و اسفند ماه سال جاری؛ هیچ گونه کمبودی در خصوص تامین گوشت مرغ در ایام پایانی سال ، شب عید و ایام ماه مبارک رمضان وجود نخواهد داشت. 

کرامتی با اشاره به توزیع  ۲۴۸۷ تن معادل صدرصد سهمیه تخصیصی شکر زنبور داران استان ، خاطر نشان کرد: تاکنون از یکهزار و ۴۰۰ تن سهمیه تخصیصی شکر استان برای مصارف صنف و صنعت صد درصد جذب و توزیع شده است و از یکهزار تن سهمیه خانوار نیز ۵۰ درصد جذب شده و مابقی نیز توسط مباشرین در حال حمل به استان است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون از یکهزار و ۳۰۰ تن برنج تایلندی سهمیه طرح تنطیم بازار استان نیز ۲۳۰ تن جذب شده و از یکهزار و ۲۰۰ تن برنج هندی نیز ۵۶۰ تن جذب و توزیع شده و مابقی نیز توسط مباشرین در حال حمل به استان است.

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به برنامه ریزی و فراهم شدن زمینه برای صادرات سیب استان از طریق حمل و نقل هوایی گفت : تا آخر فروردین ماه ۱۴۰۱ ، امیدواریم با تسریع در زمینه صادرات سیب استان، تمامی محصول ذخیره سازی شده در سردخانه ها صادر شود و باغداران متضرر نشوند. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این خصوص با اشاره به رشد ۶۰۰ درصدی صادرات سیب استان نسبت به سال گذشته ، اضافه کرد: تا کنون از مجموع ۸۰۰ هزار تن سیب ذخیره سازی شده در سردخانه های استان، در حدود ۲۰۰ هزار تن از محصول در سردخانه ها موجود است  و منتظر رفع موانع صادراتی هستیم که امیدواریم با پیگیری های مقامات ارشد کشوری و استانی این روند در روزهای آتی شتاب بیشتری به خود بگیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید