Iranian Agriculture News Agency

رئیسی:

نگاه مسئولین به روابط عمومی ها باید تغییر و ارتقاء پیدا کند

جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در امور تشکلها گفت: نگاه مسئولین به روابط عمومی ها باید تغییر و ارتقاء پیدا کند .

نگاه مسئولین به روابط عمومی ها باید تغییر و ارتقاء پیدا کند

 بیوک رئیسی در جمع مدیران روابط عمومی های سالهای بعد از انقلاب اسلامی‌ سازمانهای کشاورزی و جهادسازندگی آذربایجان‌شرقی  گفت: از عواملی که در سرنوشت هر سازمان،گروه یا فرد اهمیت و ارزش اساسی دارد و آنها را در نیل به هدفها یاری می‌دهد کیفیت رابطه آنها با افراد و سازمانهائی است که با آنها سروکار دارند و همچنین با افکار عمومی جامعه ای است که در آن به فعالیت  مشغولند.

وی با بیان این که امروزه به عنوان یک اصل پذیرفته شده است که افراد و سازمانها برای رسیدن هرچه بهتر و راحت ‌تر به مقاصد خود نیازمند به حسن رابطه و درک متقابل و توسعه تفاهم با یکدیگر و عموم مردم می باشند ادامه داد: نیاز به مرکز یا تشکیلاتی است که بتواند این ارتباط مفید و موثر را با افراد داخل و خارج از سازمان  برقرار نماید و با آگاه کردن، تشویق و ترغیب آنان به اهداف سازمان سریعتر و راحت تر و با هزینه کمتر جامه عمل بپوشانند.

 مدیر روابط عمومی سه دهه قبل سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: این وظایف در جمهوری اسلامی ایران به روابط عمومی ها در  وزارتخانه‌ها و سازمانها واگذار شده است.

وی عامل مهم گسترش تفاهم و ارتباط موثر را در حرفه ای بودن، تخصصی و با تکنیک عمل کردن  روابط عمومی ها دانست و ادامه داد: عمده وظایف روابط عمومی ها شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکار عمومی نسبت به سازمانهای خود می باشد.

 رئیسی برای رسیدن به این هدف، انجام فعالیتهایی همچون تشکیل نمایشگاهها، انتشارات، سنجش افکار عمومی، پژوهش، برنامه‌ریزی، گردآوری، زمان‌بندی و تحلیل نظرها و دیدگاه های مردم، نخبگان و رسانه‌ها در زمینه فعالیتهای سازمانی و ارائه آن به مدیران را از دیگر وظایف روابط عمومی ها دانست و گفت: مدیران روابط عمومی ها از لحاظ عاطفی جزو مدیران نزدیک به روسای دستگاهها و از لحاظ تشکیلاتی جزو مدیران رده های میانی بوده که در تصمیم گیریهای سازمان خود زیاد موثر نمی باشند .

وی ارتقاء نگاه مسئولین وزارتخانه ها و سازمانها به روابط عمومی ها را از عوامل ارتقاء سازمانها و وزارتخانه ها دانست و گفت؛ ارتقاء عناوین پستهای روابط عمومی های وزارتخانه ها و سازمانها از ادارات کل به  معاونت ‌ها می‌تواند این خلاء تشکیلاتی را جبران نماید.

 مدیر اسبق  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی اذربایجان شرقی افزود: مدیران روابط عمومی ها به خاطر اشرافیت کامل به سازمانهای خود  می‌توانند گزینه های مناسبی برای خدمتگزاری بیشتر به مردم در خدمت دولت مخصوصاً دولت قوی و مردمی آیت الله رئیسی باشند..

وی در رابطه با روابط عمومی هائی که بیشتر به کارشان رنگ و بوی تبلیغات می‌دهند گفت: اینها  به وظایف خود واقف نبوده و در واقع می توان گفت بین روابط عمومی و تبلیغات تفاوت قائل نیستند و این درحالیست که فرهنگ سازی و تبلیغات در دل  روابط عمومی ها مستتر می باشند.

رئیسی روابط عمومی مطلوب را در توجه به اصول اخلاقی همچون؛ پرهیز از دروغ، دلایل ظاهرفریب و مستندات تحریف شده در فعالیتهای ارتباطی، رازداری و حفظ اسرار سازمان، خودداری از جریحه دار ساختن احساسات عمومی، ایمان به حقانیت مخاطب دانست و گفت: توجه به روابط بین الملل، قدرت مشاوره مدیریت، برنامه ریزی، ارتباط اصولی با رسانه ها، کلان نگری در انجام وظایف، تاثیرگذار بودن، توجه به بازخورد، اطلاع‌یابی، اولویت دادن به ارتباطات مردمی، سازماندهی و مدیریت علمی از شاخصه های دیگر روابط عمومی  مطلوب می باشد.

وی با بیان اینکه کار در روابط عمومی ها روحیه جهادی می طلبد ، علل ارتقا جایگاه اداری اکثر مدیران ارشد کشور در فعالیتهای اجتماعی و روابط عمومی ها دانست.

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی کاری جهادی انجام می دهد افزود: همکاران روابط عمومی مصداق مجاهدان مخلص سازمان می باشند چراکه همواره از خصوصیات انسانهای مخلص برخوردارند که طبق فرمایش حضرت علی (ع) دارای 4 ویژگی  پاکی قلب، خیر رسانی، دوری از شر و خوش بینی است.

حجم ویدیو: 13.13M | مدت زمان ویدیو: 00:03:40
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید