Iranian Agriculture News Agency

شامگاه روز دوشنبه انجام شد؛

بازدید سرزده معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور از کشتارگاه طیور

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور از شامگاه دیروز تا بامداد امروز به اتفاق برخی مدیران ارشد ستادی به صورت سرزده از یک کشتارگاه طیور در اطراف تهران بازدید کردند.

بازدید سرزده معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور از کشتارگاه طیور

به گزارش خبرنگار ایان و به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، سید محمد آقامیری معاون وزیر و رئیس این سازمان و همچنین رئیس ستاد مرکزی طرح ملی تشدید و کنترل نظارت‌های بهداشتی در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، از شامگاه روز دوشنبه تا بامداد روز سه‌شنبه به صورت سرزده از ابتدای خط کشتار تا مرحله تولید و بسته بندی مرغ در کشتارگاه بازدید کرد و در جریان فرآیند اجرای طرح قرار گرفت.

بنابراین گزارش، آقامیری در حاشیه این بازدید که حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه و دیگر مدیران ستادی سازمان دامپزشکی کشور، رئیس این سازمان را همراهی می‌کردند؛ ضمن تشکر از همراهان اجرای این طرح ملی به تشریح اهمیت اجرای مسئولانه و دقیق دستورالعمل طرح ملی تشدید و کنترل نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: از آنجا که عرضه مکفی مرغ و سایر اقلام پروتئینی در این ایام و نظارت شدید دامپزشکی بر فرایند عرضه بهداشتی این اقلام هم تکلیف قانونی و هم شرعی ما در قبال مردم شریف کشورمان است.

آقامیری در بخش دیگری از این بازدید سرزده و شبانه، ملاحظات فنی و مدیریتی در تمام خطوط این کشتارگاه را از مدیران مربوطه بهداشتی جویا شدند و نکات لازم را جهت افزایش کیفیت نظارت‌های بهداشتی تأکید کرد.

شایان ذکر است، طرح ملی تشدید و کنترل نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۴ اسفندماه جاری آغاز شده که تا پایان روز عید سعید فطر تداوم خواهد داشت. بر اساس این طرح، به استثنای روز نخست عید نوروز که کشتارگاههای کشور در آن به صورت کشیک از پیش تعیین شده فعال خواهند بود، از روز دوم فروردین ۱۴۰۱ فعال هستند و طبق هماهنگی انجام شده با شرکت پشتیبانی امور دام مقرر شده است، تا مازاد کشتار صورت گرفته از سوی این شرکت نیز خریداری گردد و هیچگونه کمبود مرغی در بازار احساس نشود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید