Iranian Agriculture News Agency

ذخیره سازی اقلام اساسی درانبارها و سردخانه های خوزستان

بیش از 2 هزار و 500 تن میوه ، 650 تن مرغ منجمد و 3 هزار تن برنج در سردخانه هاو انبارهای استان ذخیره شده است

ذخیره سازی اقلام اساسی درانبارها و سردخانه های خوزستان

 

 به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، رییس سازمان در جلسه قرارگاه امنیت غذایی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت:2 هزار و 560 تن میوه شب عید شامل یک هزار تن سیب زرد و قرمز و یک هزار و 560 تن پرتقال تامسون  در استان ذخیره سازی شده است.

خدارحم امیری زاده با بیان اینکه 155 غرفه در سطح 29 شهرستان و 22 غرفه در اهواز جانمایی شده  افزود: در مناطق دورافتاده و روستاها نیز با همکاری تعاون روستایی میوه شب عید و مرغ ارائه می گردد.

وی با بیان اینکه میزان جوجه ریزی در اسفند ماه نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است: در سال جاری با مجوز افزایش ظرفیت واحدهای موجود و ایجاد واحدهای جدید 7 میلیون قطعه جوجه ریزی در استان صورت گرفته که تاکنون 2 میلیون قطعه وارد مدار شده است .

امیری زاده اضافه کرد: در استان هایی مانند خوزستان که  موازنه منفی در تولید مرغ دارند باید بانک کشاورزی برای ارائه تسهیلات با مرغداری های جدید بیشتر همکاری نماید.

وی با بیان اینکه  4 هزار تن سهمیه مرغ منجمد استان بوده که 2 هزار تن آن تخصیص داده شده و از این میزان یک هزار و 136 تن  توزیع گردیده و مابقی نیز در حال توزیع است اظهار داشت: 650 تن مرغ منجمد در سردخانه های استان ذخیره شده است که اجازه توزیع آن داده نشده است

امیری زاده تصریح نمود: حمل و نقل مرغ منجمد از استان های دیگر پایدار نیست  و شرکت های حمل و نقل برنامه ریزی لازم را ندارند و این موضوع باعث وقفه در توزیع مرغ و اختلاف قیمت می شود که انتظار میرود مجوز توزیع 650  تن مرغ منجمد داده شود

وی تصریح نمود: در گوشت قرمز نیز  16 درصد کمبود وجود دارد که  ضرورت دارد این میزان کمبود توسط استان های همجوار برطرف شود همچنین به صدور مجوز حمل دام کشتاری و رفع ممنوعیت ایجاد شده از سوی ستاد قاچاق کالا و ارز  نیاز می باشد.

امیری زاده افزود: نیاز استان به گوشت قرمز منجمد یک هزار تن می باشد که در حال حاضر  260 تن گوشت قرمز در استان ذخیره شده است و درخواست نیاز گوشت به شرکت پشتیبانی امور دام داده شده است.

وی گفت: در حال حاضر روزانه 5 تن تخم مرغ  در  استان توزیع می شود که نیاز استان به این کالا روزانه 20 تن می باشد و در این راستا با استان تهران و قم هماهنگی های لازم صورت گرفته است

امیری زاده با بیان اینکه  سهمیه ابلاغی برنج استان برای ماه های بهمن واسفند سال جاری و فروردین سال آینده  7 هزار و 800 تن بوده که شامل 4 هزار و 600 تن برنج هندی و 3 هزار و 200 تن برنج تایلندی می باشد افزود: تاکنون 3 هزار تن برنج هندی و 750 تن برنج تایلندی توزیع شده است و نیاز به 2 هزار و 200 تن برنج تایلندی دیگر در استان می باشد.

وی  تصریح نمود: میزان برنج موجود در انبارهای شرکت غله و خدمات بازرگانی بیش از3 هزار تن می باشد.

امیری زاده با بیان اینکه موجودی شکر استان در حال حاضر 56 هزار تن می باشد اظهار داشت: قیمت این محصول درب واحدهای تولیدی 12 هزار و 500 تومان و برای مصرف کننده 16 هزار تومان  به صورت فله و 19 هزار تومان به صورت بسته بندی  است.

وی ادامه داد: برخی شرکت های تولید کننده روغن به صورت مویرگی از طریق شرکت های پخش خود روغن را توزیع میکنند که این موضوع باعث اختلاف قیمت روغن در بازار شده است .

امیری زاده با بیان اینکه از اول بهمن سامانه بازرگام در استان راه اندازی شده گفت: بیش از 180 تن اقلام تنظیم بازاری ازطریق این سامانه توزیع شده است و در حال راه اندازی دو پلتفرم دیگر در سطح شهرستان های استان هستیم.

  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید