Iranian Agriculture News Agency

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام:

برگزاری جلسه مدیریت کوچ بهاره عشایر استان

زمینه کوچ بهاره عشایر در استان در دستور کار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام: سازمان امور عشایری کشور به عشایر استان توجه ویژه کند.

برگزاری جلسه مدیریت کوچ بهاره عشایر استان

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، محمد سبحان حسنی در جلسه هماهنگی کوچ بهاره عشایر که با حضور وبیناری مدیران امور عشایری کشور و استان های کرمانشاه، همدان و لرستان برگزار شد، از امور عشایری کشور خواستار تامین نهاده های دامی بیش از گذشته به عشایر استان ایلام شد و اظهار داشت: با توجه به شرایط خاصی که عشایر استان ایلام با آن روبرو هستند از همه دستگاه‌هایی که می‌توانند کمک کنند انتظار داریم اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۲ هزار خانوار از عشایر استان های همجوار مهمان استان ایلام هستند، تصریح کرد: از مسئولین استان‌های همجوار انتظار داریم کمک بیشتری در بحث احداث راههای عشایری داشته باشند تا بتوانیم خدمات بهتری را به این مهمانان عزیز ارائه کنیم.

معاون استاندار ایلام خاطر نشان کرد: اقدامات لازم برای تامین امنیت کوچ بهاره عشایر از طریق نیروهای انتظامی و مرزبانی انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش هر ساله ۱۵ فروردین کوچ بهاره عشایر آغاز می شود. عشایر ۱۱ درصد از جمعیت استان تشکیل می دهند و ۶۵ درصد دام سبک استان یعنی یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس را اداره می کنند.

کمبود نهاده‌های دامی و بالا بودن قیمت آن؛ فقر مراتع؛ کمبود ماشین‌آلات راه‌سازی و آبرسانی؛ هزینه بالای کوچ ماشینی؛ افزایش هزینه‌های دامپروری و دامداری از مهمترین مشکلات و چالش‌های پیش‌روی جامعه عشایری استان ایلام به شمار می‌روند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید