Iranian Agriculture News Agency

مویدی خبر داد:

ایجاد 440 صندوق اعتباری خرد زنان روستایی و عشایری در سال گذشته

عضویت ۱۳۲۰۰نفر در صندوق اعتباری خرد زنان روستایی و عشایری

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از ایجاد 440 صندوق اعتباری خرد زنان روستایی و عشایری با 13200عضو در سال گذشته خبر داد.

ایجاد 440 صندوق اعتباری خرد زنان روستایی و عشایری در سال گذشته

علی‌اکبر مویدی معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به اجرای طرح یاوران تولید در سال گذشته، گفت: این طرح با اعزام 2955 محقق به پهنه‌های کشاورزی باهدف افزایش ضریب نفوذ دانش و فناوری در سال گذشته اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در راستای توانمندسازی زنان روستایی و عشایری برنامه‌هایی اجرا شده است، افزود: 440 صندوق اعتباری خرد زنان روستایی و عشایری با 13200 عضو ایجاد شده است.

به گفته‌ی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، برای توانمندسازی زنان روستایی و عشایری 7859 زن روستایی برای توسعه نوغانداری توانمند شده‌اند و همچنین 6147 باغچه خانگی توسط زنان روستایی ایجادشده است.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه علاوه بر توانمندسازی زنان روستایی و عشایری، تربیت کشاورزان آینده نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: تاکنون 15 هنرستان وابسته به وزارت جهاد کشاورزی راه‌اندازی شده است.

مویدی ادامه داد: بر اساس برنامه کشاورزان آینده  تعداد 6586 دانش­آموز در سال تحصیلی 1401-1400 با آموزش­های کاردانش و فنی‌وحرفه­ای تربیت‌کرده‌ایم.

وی یادآور شد: 12 هزار متقاضی دیپلم کشاورزی سنجش مهارت شده‌اند و تدوین و به‌روزرسانی 6 رشته کاردانش کشاورزی مشتمل بر 31 استاندارد آموزشی نیز انجام‌شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید