Iranian Agriculture News Agency

با حضور رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد؛

رونمایی از ۶۴ کانون جوانان روستایی و عشایری در کشور

از ۶۴ کانون جوانان روستایی و عشایری در کشور رونمایی شد.

رونمایی از ۶۴ کانون جوانان روستایی و عشایری در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در مراسم رونمایی از ۶۴ کانون جوانان روستایی و عشایری در کشور، با تاکید بر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: بخش کشاورزی کشور میانگین سنی بالایی دارد و همچنان شاهد مهاجرت از روستاها به شهر هستیم که  به بخش کشاورزی لطمه خواهد زد.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار کشاورزی  و تامین امنیت غذایی پایدار در کشور،  برنامه ریزی جامع بلند مدتی را  می‌طلبد، افزود: باید توجه خاص به سرمایه های انسانی مورد نیاز  بخش کشاورزی شود.

خیام نکویی با اشاره به  اینکه طرح تربیت کشاورزان آینده در دستور کار است، یادآور شد: توسعه کانون های جوانان روستایی عشایری، فرهنگ‌سازی سازماندهی و مهارت افزایی باید افزایش پیدا کند.

معاون وزیر یادآور شد: در اولین مرحله عملیاتی و اجرایی؛ ۶۴ کانون؛ در هر استان دو کانون جوانان روستایی و عشایری برای انگیزه بخشی به جوانان و انسجام بخشی به فعالیت هایشان آغاز به کار کرده است.

وی تصریح کرد: هدف از تشکیل کانون های جوانان روستایی و عشایری جوان سازی در بخش کشاورزی است.

 علی اکبر مویدی معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج  در این مراسم، با ابراز امیدواری در خصوص رشد قابل توجه این کانون ها، گفت:  باید شرایطی را مهیا کنیم که جوانان علاقه مند به بخش کشاورزی به این کانون ها ورود پیدا کنند.

مویدی یادآور شد: باید با راه اندازی کانون های روستایی و عشایری در طرح کشاورزان آینده زمینه ایجاد انگیزه و ارتقای اطلاعات دانشی جوانان مهیا شود. 

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با تاکید بر اینکه یکی از  مهترین اهدف این کانون ها حس مشارکت جوانان است، افزود: مراکز جهاد کشاورزی در دهستان ها کانون های تولید هستند و باید  نقش آگاهانه تر، متعهد تر و مسولانه تر  داشته باشند.

وی ادامه داد: تقویت کانون های تولید سبب می شود تا با ورود جوانان هدفمند شاهد ارتقاء و امنیت غذایی باشیم.

مویدی تصریح کرد: انتظار می رود این کانون ها باعث توانمند سازی جدی و برنامه ریزی شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید