Iranian Agriculture News Agency

کاشت 150 هزار اصله نهال در استان اصفهان به مناسبت هفته منابع طبیعی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه امسال 98 هزار هکتار پروژه‌های آبخیزداری در استان اجرا شده است، گفت: 150 هزار اصله نهال در سطح استان در هفته منابع طبیعی کاشت شد.

کاشت 150 هزار اصله نهال در استان اصفهان به مناسبت هفته منابع طبیعی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، محمدعلی کاظمی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در خوانسار با اشاره به تثبیت مالیکت اراضی دولتی به عنوان شاخص‌ترین کار منابع طبیعی، اظهار کرد: تثبیت مالکیت اراضی ملی دولتی استان اصفهان با همکاری ثبت اسناد و املاک انجام و سند تک برگ نیز صادر شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های آبخیزداری در استان، گفت: امسال ۹۸ هزار هکتار پروژه‌های آبخیزداری اجرا شده و اکنون  ۱۲۸ هزار هکتار در دست مطالعه برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری داریم و سعی کردیم در سطح استان پروژه‌های آبخیزداری بر اساس مطالعات اجرا شود.  

کاظمی با اشاره به بهره‌برداری از ۵ پروژه  بزرگ آبخیزداری در سطح استان از جمله پروژه لایجند در شهرستان خوانسار در هفته منابع طبیعی، گفت: امسال در استان اصفهان با هدف حفظ و احیا و  بهره‌برداری بهینه از مراتع در قالب تهیه طرح در دفتر خانه به مدت ۱۰ سال احاله مدیریت مراتع انجام شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به پویش ایرانی سبز، ایرانی قوی، گفت: در شورای عالی امنیت ملی سندی به نام «شجره» مصوب و پیش‌بینی شده از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۱۴ به یاد هر شهید هزار درخت بکاریم، با آغاز این پویش از شهریورماه تاکنون ۶۱۰ هکتار درخت در سطح استان اصفهان کاشته شده است.

وی با اشاره به کاشت ۱۵۰ هزار اصله نهال در سطح استان در هفته منابع طبیعی، افزود: به مناسبت روز شهدا با همکاری بنیاد شهید ۲۳ هزار اصل نهال کاشت می‌شود.

کاظمی با اشاره به معضل قطع درختان جنگل برای تأمین سوخت مورد نیاز خود، افزود: در راستای تغییر الگوی سوخت از فسیلی به گاز در منطقه روستایی سمیرم و فریدون‌شهر سیلندر گاز به  صورت یارانه‌ای توزیع می‌شود، همچنین ۶۸۰ آبگرمکن خورشیدی به صورت رایگان توزیع شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید