Iranian Agriculture News Agency

اسدی در گفتگو با ایانا مطرح کرد:

اجرای طرح ملی تشدید کنترل و نظارت بهداشتی تا پایان ماه رمضان

مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: مدت اجرای طرح ملی تشدید کنترل و نظارت بهداشتی 63 روز است که از ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ شروع شده و تا پایان عید سعید فطر ادامه دارد.

اجرای طرح ملی تشدید کنترل و نظارت بهداشتی تا پایان ماه رمضان

امین اسدی مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا اظهار کرد: امسال برای اولین بار است که طرح ملی تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به این صورت برگزار می‌شود که نوروز و ماه مبارک رمضان با یکدیگر عجین شده و مدت اجرای این طرح 63 روز است که از ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ شروع شده و تا پایان عید سعید فطر ادامه دارد.

وی افزود: این طرح در درجه اول به جهت حفظ سلامت مردم، ایمنی و امنیت غذایی جامعه است و ما در سازمان دامپزشکی ستاد ملی را تشکیل داده‌ایم و در استانها ستادهای استانی و شهرستانی به منظور تدوین برنامه عملیاتی و اقدامات نظارتی تشکیل شده است.

اسدی خاطرنشان کرد: در برنامه عملیاتی اکیپ های ثابت و سیار را داریم که به صورت یک ظاهر متحدالشکل در سطح فروشگاه‌های عرضه محصولات پروتئینی، کشتارگاه‌ها، بسته‌بندی‌ها، رستوران‌ها، مراکز عرضه گوشت و مرغ و .... حضور دارند که حافظ سلامت جامعه هستند.

مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: همانطور که مستحضرید دامپزشکان و پیرادامپزشکان جهت پیشگیری از بروز بیماری‌ها در جامعه فعالیت دارند و در واقع سلامت جامعه توسط این افراد که در سازمان دامپزشکی کشور حضور دارند، تامین می شود.

اسدی عنوان کرد: ادارات کل و شبکه‌های دامپزشکی در شهرستان‌ها به صورت کاملا منسجم و فعال در اکثر ساعات شبانه روز در حال نظارت و بازرسی از محصولات پروتئینی هستند تا خللی در سلامتی مردم ایجاد نشود و بهداشت جامعه و سلامت جامعه تامین شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید