Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

ثبات و آرامش در بازار کالاهای اساسی استان البرز حاکم است

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: از لحاظ ذخیره سازی کالاهای اساسی، استان البرز در شرایط مطلوبی قرار دارد به طوری که مرغ منجمد، شکر، گوشت، برنج و روغن به میزان مورد نیاز بازار استان تأمین و ذخیره سازی شده است.

ثبات و آرامش در بازار کالاهای اساسی استان البرز حاکم است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، عبدالرضا روشن نژاد، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، در بخشی از سخنان خود در نشست خبری که با حضور معاونین سازمان و اصحاب رسانه در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، با اشاره به بازار محصولات کشاورزی، اظهار کرد: سال گذشته در خصوص گوشت مرغ در برخی مواقع شاهد نارضایتی بودیم که با سیاست وزارت جهاد کشاورزی و پیگیری های سازمان جهادکشاورزی استان البرز در ذیل ستاد تنظیم بازار استان در خصوص کالاهای اساسی به ویژه بازار مرغ به آرامش قابل توجهی دست یافتیم.

روشن نژاد با بیان اینکه البرز استانی کوچک ولی از لحاظ جمعیتی بزرگ و در کنار پایتخت می باشد که بازار آن متاثر ازاستان تهران است، خاطرنشان کرد: استان البرز از لحاظ تولید گوشت مرغ وابسته است به طوری که ضریب خوداتکایی در تولید گوشت مرغ در این استان 12 درصد است که نیاز است ضریب خوداتکایی در تولیداین محصول افزایش یابد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، رسیدن به این هدف را وابسته به فعال سازی واحدهای غیرفعال و رفع موانع تولید آنها دانست و افزود: علاوه بر فعال سازی واحد های راکد بایستی واحدهای جدید راه اندازی شود که در این خصوص مطالعه و تدوین برنامه عملیاتی برای احداث مگافارم های تولید مرغ گوشتی در دست اقدام است.

روشن نژاد با اشاره به برنامه سازمان در ایجاد واحدهای جدید مگافارم برای افزایش ضریب خوداتکایی استان در تولید مرغ گوشتی افزود: طرح های جدید بسته به نوع فعالیت، بایستی پیوست فناورانه و رویکرد صادراتی داشته باشند و برای افزایش بهره وری به تکنولوژی روز دنیا مجهز بوده و برنامه دراز مدت ارائه دهند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه امنیت و اقتدار غذایی امروزه کمتر از اقتدار نظامی نیست، افزود: علاوه بر تأمین نیاز داخل، چشم انداز واحدهای تولیدی برای توسعه صادرات، نقش مهمی در امنیت غذایی جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت محصولات تولیدی در استان البرز از وضعیت مطلوبی برخوردار است: تصریح کرد: محصولات سبزی وصیفی این استان بازار خیلی خوبی در کشورهای دیگر از لحاظ کمی و کیفی دارد به طوریکه از لحاظ باقیمانده مواد مضر در حد ارگانیک می باشد به طوری که عودت محصولات کشاورزی این استان بسیار کم بوده و یا در سال جاری شاهد این موضوع نبوده ایم.

روشن نژاد با اشاره به تامین کالاهای اساسی به خصوص برای ایام پایانی سال، عید نوروز و ماه مبارک رمضان، تشریح داد: ازلحاظ ذخیره سازی کالاهای اساسی در شرایط خوبی هستیم به طوریکه مرغ منجمد، شکر،گوشت، برنج و روغن به میزان مورد نیاز تامین و ذخیره سازی شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز  در خاتمه گفت: روزانه بسته به نیاز بازار گوشت گرم مرغ وارد مراکز عرضه می شود به طوری که امروز 60 تن گوشت وارد بازار مصرف استان شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید