Iranian Agriculture News Agency

غرس نهال به یاد شهدای مدافع سلامت استان سمنان

همزمان با ششمین روزهفته منابع طبیعی و آبخیزداری در آئینی با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان نهال به یاد شهدای مدافع سلامت استان سمنان غرس شد.

غرس نهال به یاد شهدای مدافع سلامت استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، در این مراسم پرسنل و پرستاران بخش کرونا مرکز  آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان و معاونین برنامه ریزی، فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان حضور داشته و به پاس زحمات کادر درمان و شهدای سلامت استان شهید اکبر ناظری پور ، دکتر حبیب ا... ذاکریان و میلاد بسطامی درمحوطه بیمارستان کوثر غرس نهال انجام شد.

مجید افرادی معاون برنامه ریزی توسعه ،مدیریت و منابع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز درختکاری گفت: در جلسه ستاد استانی هفته منابع طبیعی و آبخیزداری مصوب شد  به تعداد شهدای مدافع سلامت استان سمنان که ایثارگران عرصه مواجهه با بیماری کرونا بودند، چند اصله درخت در محوطه بیمارستان‌های کوثر سمنان و امام حسین شاهرود کاشته شود.

وی کاشت نهال به یاد شهدا را احیاکننده فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: این نهال‌ها یادآور نام شهدای سلامت استان خواهد بود و جا دارد تا از تلاش‌های کادر درمان و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی سمنان که مجاهدانه برای سلامت مردم در حال تلاش بوده و هستند تقدیر و تشکر کرد.

معاون برنامه ریزی توسعه ،مدیریت و منابع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره ازخودگذشتگی‌های کادر بهداشت و درمان در جریان بیماری کرونا، افزود: هدف از کاشت این نهال‌ها، گرامیداشت و زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان نیز ضمن تبریک فرارسیدن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از همکاری صمیمانه اداره منابع طبیعی با مجموعه بیمارستان تشکر کرد.

کامران قدس با تأکید بر گسترش و عمومی‌سازی فرهنگ حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و توسعه فضای سبز، اظهار داشت: منابع طبیعی نظیر جنگل‌ها و مراتع از مصادیق بارز و آشکار نعمت‌های الهی و مواهب خدادادی در استان سمنان هستند بنابراین وظیفه حفظ، احیا و آبادانی این منابع بر عهده آحاد مردم و مسئولین امر است.

وی ادامه داد: سنت حسنه کاشت نهال به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافعان سلامت، باعث سوق دادن نگاه‌ها به سمت فرهنگ ایثار و خدمت به کشور می‌شود و در شرایط فعلی که جامعه در بحث سلامت، وضعیت حساسی را می‌گذراند چنین اقداماتی می‌تواند نوعی قدردانی از خادمین مردم در عرصه سلامت و بهداشت باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با اشاره به اینکه این برنامه با دستور مقام عالی وزارت برای زنده نگه داشتن یاد مدافعان و شهدای سلامت انجام شد؛ افزود: هدف از کاشت این نهال‌ها، گرامیداشت و زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت استان سمنان است.

قدس زحمات کادر درمان را چشمگیر و قابل ستایش دانست و گفت: قطعاً همه ما مدیون کادر درمان و مدافعان سلامت و در راس آنها شهدای سلامت هستیم که برای سلامت جامعه به نبرد با یک بیماری ناشناخته رفتند تا سلامت و آرامش را برای ما به ارمغان بیاورند و به همه آنها درود می‌فرستیم.

در پایان بپاس زحمات پرستاران بیمارستان  کوثر به تعدادی از آنان هدایایی اهداء‌ شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید