Iranian Agriculture News Agency

برگزاری همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی، امنیت غذایی در راستای تحقق شعار سال در گرگان

همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی، امنیت غذایی در راستای شعار سال، با حضور حجت الاسلام ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی، دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات آموزش و کشاورزی، دکتر قربانی معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی، مهاجر معاون سیاسی و امنیتی استاندار، دکترمختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی، حجت الاسلام سائری مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی گلستان، معاونان، مدیران و جمع کثیری از مسوولان و کارشناسان کشوری و استانی، ۱۹ اسفند ١۴٠٠ در محل سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد

برگزاری همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی، امنیت غذایی در راستای تحقق شعار سال در گرگان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گلستان، در ابتدای این همایش مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان در سخنانی با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری این همایش و با تاکید بر توجه به فرهنگ و مدیریت جهادی و نقش غیر قابل انکار آن در امنیت غذایی گفت: سیاست سازمان جهادکشاورزی این است که بتواند الگوی حرکتی و برنامه ی مدون برای عملیاتی کردن گام دوم انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی پیاده کند.

وی افزود: استان گلستان ۶۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد و سالانه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات زراعی و باغی تولید می کند برنامه داریم با توکل به خدا و تلاش و همت کشاورزان و تولیدکنندگان سختکوش استان این میزان را طی پنج سال آینده به ۷ میلیون و پانصد هزار تن برسانیم.

مهاجر تصریح کرد: خداوند را شاکریم که توانسته ایم در تولید ۱۵ محصول مقام اول تا پنجم را به دست آوریم.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه سخنانش با اشاره به توفیقات ارزشمند سازمان در سالهای اخیر از جمله توسعه شهرکهای کشاورزی، اجرای طرح های زهکشی که سالانه ۷۰۰ هزار تن به تولیدات بخش کشاورزی می افزاید و توسعه زیرساختهای بخش کشاورزی و....گفت: امیدواریم بتوانیم همه با هم در راستای امنیت غذایی گام های بلندی برداریم.

در ادامه ی همایش حجت الاسلام سائری مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان گفت:از ابتدای سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی لازم برای برگزاری این رویداد آغاز و مقرر شد این همایش به میزبانی استان گلستان و به صورت ملی برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص فرهنگ و مدیریت جهادی گفت: فرهنگ جهادی مبتنی بر مشارکت داوطلبانه عامه مردم است.

حجت الاسلام سایری افزود: فرهنگ اسلامی، دارای ساختار اعتقادی و ایمانی و مبتنی بر ارزش های دینی، اخلاقی، احساس تکلیف و وظیفه و مسئولیت پذیری است.

در ادامه حجت الاسلام ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی در سخنانی با تشریح و تبیین مدیریت و فرهنگ جهادی گفت: مشکلات بخش کشاورزی با تلاش و همت و اندیشه و مجاهدت متخصصین و دانشمندان این عرصه حل شدنی است.

وی افزود: محققان، افسران میدان امنیت غذایی هستند.

حجت الاسلام ربانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مهم ترین چالش های بخش کشاورزی گفت: کاهش ۱۷ درصدی بارش در ۴۰ سال اخیر، افزایش ۱۷ برابری چاههای عمیق و کاهش ۷۳ درصدی آبدهی متوسط چاهها در ۴۰ سال اخیرو راندمان و بهره وری آبیاری پایین از مهم ترین این چالش هاست اما یقین داریم که همه با هم می توانیم ازین مشکلات عبور کنیم.

در ادامه دکتر قربانی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدای عزیز و مدیون فداکاری های جهادگران است گفت: مدیریت جهادی مدیریت وجدان های بیدار است.

سپس دکتر خیام نکویی رییس سازمان تحقیقات،آموزش کشاورزی کشور گفت:میزان ارزش افزوده بخش کشاورزی از رشد نسبتا خوبی برخوردار است و این موضوع بسیار امیدوارکننده است.

وی افزود: افزایش تولید در واحد سطح مهم ترین کار ماست و از انجا که بخش کشاورزی ظرفیت بسیار بالایی دارد و بنابراین با تلاش و استمرار می توانیم به اهداف متعالی این بخش برسیم.

دکتر خیام نکویی گفت: با توجه به بحران آبی، عده ای می گویند میزان تولیدات ما در سالهای آتی کاهش خواهد یافت اما ما معتقدیم ۱۸۰ میلیون تن افزایش تولید خواهیم داشت و البته حفاظت از منابع پایه به ویژه منابع خاک را هم در دستور کار داریم.

وی افزود: امیدواریم این همایش کمک کند که با فرهنگ ومدیریت جهادی اهداف خود را برای ارتقای کیفیت تولید و پایداری تولید محقق کنیم.

در ادامه دکتر منتظری نماینده مردم گرگان و‌آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: گلستان به جهت مزیت های نسبی با استانهای دیگر استان متفاوت است. این استان از چهارده اقلیم جغرافیایی ۱۱ اقلیم جغرافیایی را در خود جای داده است وجود اقوام مختلف و ظرفیت های منحصر به فرد استان گلستان را شاخص کرده است اما با این وجود از فقر و‌محرومیت رنج می برد.

وی افزود: مدیریت جهادی باید  به باور تغییر کند تا شاهد تحول باشیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید