Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی توزیع ۴۵۰۰ تن سیب و پرتقال دولتی در اصفهان

با پیشنهاد ستاد تنظیم بازار استان پیگیر هستیم برای ایام نوروز، توزیع پرتقال به حدود ۳ هزار تن و سیب به حدود ۱۵۰۰ تن افزایش یابد.

پیش‌بینی توزیع ۴۵۰۰ تن سیب و پرتقال دولتی در اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه میوه شب عید از هفته آینده در مراکز خاص استان اصفهان توزیع می‌شود، گفت: با پیشنهاد ستاد تنظیم بازار استان پیگیر هستیم برای ایام نوروز، توزیع پرتقال به حدود ۳ هزار تن و سیب به حدود ۱۵۰۰ تن افزایش یابد.

حسین ایراندوست با اشاره به تامین ۲۳۰۰ تن پرتقال تامسون و ۱۰۰۰ تن سیب تا زمان حاضر، اظهار کرد: با توجه به اینکه احتمال می‌رود امسال به دلیل کاهش محدودیت‌های کرونایی، مصرف افزایش پیدا کند، با پیشنهاد ستاد تنظیم بازار استان پیگیر هستیم که توزیع پرتقال به حدود ۳ هزار تن و سیب به حدود ۱۵۰۰ تن افزایش یابد.

وی درباره کیفیت میوه‌های توزیعی برای نوروز، گفت: میوه‌هایی که از شمال خریداری شده، از هفته آینده در مراکز خاص استان به‌صورت عرضه مستقیم و از طریق سامانه‌های اینترنتی به‌صورت غیرمستقیم توزیع خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه تلاش می‌شود ۲۵ درصد میوه‌ها به‌صورت هوشمند و عرضه غیرمستقیم توزیع شود، افزود: با توجه به شرایط کرونایی، شلوغی و ترافیکِ نزدیک عید، مردم می‌توانند کالاهای مورد نظر خود را از سامانه‌های اینترنتیِ خاص مانند بازرگام سفارش دهند و در منازل تحویل بگیرند؛ اما مراکز خاصی هم در شهرها برای خرید حضوری دایر خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهر اصفهان، حدود ۴۰ مرکز و در شهرستان‌ها، ۱۴۰ مرکز، توزیعِ مستقیمِ میوه را بر عهده خواهند داشت.

 ایراندوست درباره قیمت میوه‌های نوروزی، گفت: تعیین قیمت‌ها یا به‌صورت کشوری اعلام می‌شود و یا هر استانی بر اساس نرخ بازار، قیمتی را تعیین می‌کند؛ اما هنوز قیمتی اعلام نشده است و هفته آینده تعیین قیمت خواهد شد، اما قیمت‌ها، مناسب‌تر از خرده فروشی‌ها است.

وی درباره توزیع مرغ با بیان اینکه با افزایش جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۰، مشکلی در کمبود و توزیع مرغ نداریم، گفت: حجمِ مرغِ وارد شده به کشتارگاه‌ها بیش‌تر از مقدار مورد نیاز است؛ به‌طوری که با کشتارگاه تهران قراردادهایی تنظیم کردیم که هر شب، ۱۰۰ تا ۲۰۰ تن مرغِ زنده به آنجا ارسال کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: با توجه به تقارن مناسبت‌های نوروز و ماه رمضان، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که در این مدت، تامین کالاهای اساسی به خوبی پوشش داده شود.

وی به آغاز طرح‌های نظارتی از ۱۵ اسفند و از تداوم آن تا ۱۵ فروردین اشاره کرد و افزود: در این مدت، گشت‌های نظارتی از صبح تا شب حتی در روزهای تعطیل بر روند کار نظارت خواهند کرد. همچنین، مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف از سمت اصناف با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید