Iranian Agriculture News Agency

معتمدی‌پور:

سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار با گلخانه‌داران وارد مراوده شود

نمره قبولی جهاد کشاورزی در تنظیم بازار

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار باید با تولیدکنندگان بخش کشاورزی از گلخانه‌داران بهمئی تا باغداران کاکانی ارتباط برقرار کند و محصولات آن ها را خریداری کند.

سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار با گلخانه‌داران وارد مراوده شود

به گزارش خبرنگار ایانا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور در نشست قرارگاه امنیت غذایی این استان اظهار کرد: استان ما به لحاظ تولید چه از حیث کمیت و چه کیفیت مشکلی ندارد و نگاه سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار باید به سمت تامین نیاز میدان از تولیدات همین استان باشد و در این راستا پویاتر و بهتر عمل کند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: به عنوان مثال در شهرستان بهمئی و در مجتمع‌های گلخانه‌ای این حوزه تولیدات خوبی داریم که لازم است این تولیدات در میدان میوه و تره‌بار همین استان و بدون واسطه به مردم عرضه شود تا هم تولیدکننده ما دغدغه فروش محصولاتش را نداشته باشد و هم میوه و سبزی باکیفیت و ارزان‌تر به دست مردم برسد.

وی از مدیرانش در شهرستان‌ها خواست تا به عنوان یک تسهیل‌گر، به ایجاد و حفظ ارتباط تولیدکنندگان با بخش بازار کمک کنند تا شاهد رونق تولید، کاهش نقش دلالان و در نهایت آرامش بازار باشیم.

معتمدی‌پور با اشاره به قانون انتزاع محصولات کشاورزی، یادآور شد: در همین مدت همکاران من نشان دادند که به خوبی قادر به مدیریت بازار از مزرعه تا سفره به نحوی که هم مصرف‌کننده سود ببرد و هم تولیدکننده، هستند و به همین دلیل به همه آن‌ها خداقوت می‌گویم.

وی ادامه داد: هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما باید انصاف داشت و گفت که وضعیت بازار روند بسیار بهتری پیدا کرده و این حاصل مدیریت واحد و یکپارچه بر زنجیره ارزش تولید محصولات کشاورزی است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در جریان کمبود امکانات و برخی نقایص هستم، توضیح داد: فعلا سیاست بر این است که با همین شرایط و با روحیه جهادی، به وظیفه سنگین خود در تامین امنیت غذایی استان بپردازیم و قول‌هایی داده شد که برخی تجهیزات و امکانات مورد نیاز عوامل مرتبط با بازار در سال آتی مرتفع شود.

معتمدی‌پور گفت: انگیزه همکارانم از یک سو و رضایت و رفاه بیشتر مردم از سوی دیگر برایم مهم است و در این شرایط باید دست در دست هم به گونه‌ای رفتار کنیم که کمبودها نتواند در انجام این رسالت خطیر، خللی ایجاد کند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: به صورت روزانه بازار و عملکرد همکاران رصد و ارزیابی می‌شود و همه مدیران جهاد بدانند که در این جنگ اقتصادی برای تامین امنیت غذایی، تایم اداری و غیراداری و جمعه و شنبه معنایی ندارد و همه ما باید باانگیزه و رفتار انقلابی و جهادی پای کار باشیم تا در این آزمون مهم سربلند بیرون بیاییم.

وی با بیان اینکه هر مدیری خسته و بی‌انگیزه است، فردا صبح استعفایش را روی میزم بگذارد، ادامه داد: برای من کار و خدمت مهم است نه بهانه و توجیه، لذا اگر مدیری احساس می‌کند نمی‌تواند به ویژه در شرایط حساس پایان سال، کنار برود تا افراد باانگیزه و توانمند جایگزین آنها شوند.

وی افزود: عملکرد همکاران تنظیم بازار در عمده شهرستان‌ها رضایت‌بخش است اما در شهرستان بویراحمد با توجه به حجم بالای کار و تقاضای بیشتر، این رضایت بیشتر است و از همه آنها قدردانی می‌کنم.

وی از مدیران شهرستان‌ها خواست تا ضمن افزایش تعامل با دستگاه‌های مرتبط از جمله تعزیرات و صمت، مبادی تخلف را از همان ابتدا ببندد و افرادی را به عنوان مباشر معرفی کنند که علاوه بر پاکدستی، دارای شرایط قانونی لازم و وضعیت مالی مناسب باشند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تامین نهاده‌های دامی کشاورزان اشاره کرد و با اعلام خبر افزایش تولیدات کنسانتره کارخانجات فعال استان، گفت: علاوه بر کیفیت و کمیت در تولیدات، آنچه اهمیت بیشتری دارد، تامین نیازهای دامداران در زمان مناسب و به موقع است که در همین راستا سهمیه کارخانجات تولید نهاده های دامی تا زمانی که به ۸۰ درصد تعهداتشان عمل نکردند، آزاد نخواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید