Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در پخش خبر شبکه یک سیما:

اختصاص 307 میلیارد تومان اعتبار برای صدور اسناد اراضی کشاورزی در مازندران

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سفر امروز به مازندران، 307 میلیارد تومان برای این مشکلات و تجهیزات یگان حفاظت از اراضی و اجرای احکام معوقه در نظر گرفته شده است تا رفع تداخلات صورت بگیرد.

اختصاص 307 میلیارد تومان اعتبار برای صدور اسناد اراضی کشاورزی در مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان مازندران، در پخش زنده اخبار ساعت 14 شبکه یک سیما، اظهار کرد: استان مازندران قلب تپنده کشاورزی ایران و یکی از قطب های امنیت غذایی کشور محسوب می شود.

وی با بیان این که 27 درصد از مصوبات سفر امروز به استان مازندران مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: 330 میلیارد تومان در حوزه صیانت از جنگل ها و آب و خاک، 275 میلیارد تومان اعتبار برای بخش شیلات به خصوص اسکله صیادی که پشتیبان طرح ماهی در قفس است، 60 میلیارد تومان براب حوزه تحقیقات برنج، 240 میلیارد تومان برای باغبانی و توسعه باغبانی در اراضی شیب دار، یک هزار و 750 میلیارد تومان برای پروژه های آب و خاک، تجهیز و نوسازی و زهکشی، 42 میلیارد تومان برای زیرساخت های شرکت شهرک های کشاورزی، 35 میلیارد تومان برای بهبود شرایط عشایر منطقه، 307 میلیارد تومان برای صدور اسناد اراضی و 10 میلیارد تومان برای حفظ نباتات و مبارزه با مگس مدیترانه ای لحاظ شده است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: یکی از مسائل استان مازندران که در آن دچار ضعف است، صنایع تبدیلی و بسته بندی است که برای تامین زیرساخت های کشاورزی ۴۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات هم برای توسعه صنایع تبدیلی در نظر گرفته شده است و ما از تمام سرمایه‌گذاران درخواست می‌کنیم که در این حوزه سرمایه‌گذاری داشته باشند.

وی در رابطه با حدنگاری در استان مازندران عنوان کرد: استان مازندران در حوزه صدور سند برای جلوگیری از تغییر کاربری  یکی از پرچالش ترین استان‌ها محسوب می‌شود؛ بر اساس قانون حدنگاری باید تمام اراضی کشور تا سال ۹۹ دارای سند می‌شدند اما تنها ۴ درصد سنددار شده اند و متاسفانه استان مازندران در صدور سند آخرین استان کشور محسوب می شود و تقریبا صفر است.

ساداتی نژاد ادامه داد: به همین منظور در سفر امروز به مازندران، 307 میلیارد تومان برای این مشکلات و تجهیزات یگان حفاظت از اراضی و اجرای احکام معوقه در نظر گرفته شده است تا رفع تداخلات صورت بگیرد و بحث کاداستر اراضی با سرعت انجام شود و از خرد شدن اراضی جلوگیری شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید