Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در شورای اداری شهرستان بابلسر:

ورود به بازار مواد غذایی روسیه با استفاده از توان تولیدی استان مازندران

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به جنگ اوکراین و روسیه، ما باید از فرصت بازار روسیه و کشورهای اوراسیا استفاده کنیم و در این بین مازندران توان تولیدی بالایی برای صادرات دارد.

ورود به بازار مواد غذایی روسیه با استفاده از توان تولیدی استان مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که در جریان سفر یک روزه هئیت دولت به مازندران، به عنوان نماینده رئیس جمهوری به شهرستان بابلسر و فریدون کنار سفر کرده است، در شورای اداری شهرستان بابلسر اظهار کرد: استان مازندران قلب تپنده کشاورزی ایران است و بخش عمده سفره مردم توسط کشاورزی مازندران تامین می شود، لذا مردم مازندران دارای احترام ویژه ای بین هموطنان هستند.

وی افزود: با توجه به اهمیت امنیت غذایی در ایران و در دنیا، مازندران به عنوان یکی از قطب های امنیت غذایی جایگاه ویژه ای در وزارت جهاد کشاورزی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما تلاش کردیم در این سفر، اعتبارات را در تمام حوزه های کشاورزی لحاظ کنیم و بیش از 3 هزار میلیارد تومان مصوبه برای بخش کشاورزی استان داریم که عدد خوبی برای تحول در بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: 330 میلیارد تومان در حوزه صیانت از جنگل ها و آب و خاک، 275 میلیارد تومان اعتبار برای بخش شیلات به خصوص اسکله صیادی که پشتیبان طرح ماهی در قفس است، 60 میلیارد تومان براب حوزه تحقیقات برنج، 240 میلیارد تومان برای باغبانی و توسعه باغبانی در اراضی شیب دار، یک هزار و 750 میلیارد تومان برای پروژه های آب و خاک، تجهیز و نوسازی و زهکشی، 42 میلیارد تومان برای زیرساخت های شرکت شهرک های کشاورزی، 35 میلیارد تومان برای بهبود شرایط عشایر منطقه، 307 میلیارد تومان برای صدور اسناد اراضی و 10 میلیارد تومان برای حفظ نباتات و مبارزه با مگس مدیترانه ای لحاظ شده است.

ساداتی نژاد عنوان کرد: از طریق زه کشی و تجهیز و نوسازی اراضی می توانیم یک میلیون تن برنج وارداتی را در دو استان گیلان و مازندران تولید کنیم، برای این کار به ابزار و ماشین آلات بسیاری نیازداریم که قرارگاه خاتم این تجهیزات را دارا است و ما از این ظرفیت در زه کشی اراضی استفاده خواهیم کرد تا برنج مورد نیاز کشور تامین شود، در  این راستا ایجاد اشتغال خواهد شد و آبیاری هم با آب سبز انجام می شود.

وی با اشاره به این که مازندران در بحث صدور اسناد اراضی در پایین ترین رتبه جدول استان ها قرار دارد، اذعان کرد: در حالی که الزام و نیاز صدور سند برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، در این استان در صدر 32 استان است و کار زیادی باید انجام شود، باید سند تک برگ به اراضی داده شود تا بتوانیم از خردشدن اراضی جلوگیری کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به جنگ اوکراین و روسیه، ما باید از فرصت بازار روسیه و کشورهای اوراسیا استفاده کنیم و در این بین مازندران توان تولیدی بالایی برای صادرات دارد.

وی گفت: در یکی از کشورها که آب و هوایی مانند مازندران و گیلان دارد، هر هکتار زمین حدود 20 هزار دلار درآمد دارد، در حالی که هرهکتار زمین در مازندران 270 دلار درامد دارد که دلیل عمده آن به مکانیزاسیون، هسته های ترویج و استفاده از فناوری دارد و انتظار ما از استان مازندران این است که به توسعه مکانیزاسیون و فناوری فعال شود.

ساداتی نژاد ادامه داد: در جلسه با رئیس جمهور دغدغه های مردم استان مازندران در تمام حوزه ها گزارش خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید